(diplomsko delo)
Neža Mevc (Avtor), Jožica Tomažič (Mentor), Dominika Jakl (Komentor)

Povzetek

Teoretična izhodišča: Študenti zdravstvene nege predstavljajo mlado, zdravo in dobro informirano populacijo o transfuzijski medicini, zaradi česar so zaželena tarča krvodajalstva. Pri izboljšanju zdravstvene strukture ima pozitiven odnos in znanje o krvodajalstvu med mlajšo generacijo velik vpliv. Namen naše raziskave je bil ugotoviti kakšno znanje in odnos imajo študenti zdravstvene nege do krvodajalstva. Raziskovalne metode: Uporabili smo deskriptivni pristop in kvantitativno metodologijo raziskovanja. Podatke smo zbrali z anketnim vprašalnikom. Anketiranje je potekalo preko spleta s pomočjo odprtokodne aplikacije EnKlikAnketa. Za analizo podatkov smo uporabili Microsoft Excel ter podatke predstavili s tabelami in grafi. Rezultati: V raziskavi je sodelovalo 90 študentov zdravstvene nege. 67 % jih je kri darovalo vsaj enkrat. Povprečje pravilnih odgovorov na trditve, s katerimi smo preverjali znanje je bilo 83,7 %, kar kaže dobro znanje o krvodajalstvu in splošno ozaveščenost. Ugotovili smo, da imajo študenti zdravstvene nege zelo altruističen odnos do krvodajalstva. To se kaže s frekvenco krvodajalstva, ponavljajočih darovanj krvi in z izkazovanjem pripravljenosti do darovanja krvi sorodnikom ali prijateljem (99 %) in neznancem (96 %). Diskusija in zaključek: Ugotovili smo, da so anketirani študenti zdravstvene nege dobro ozaveščeni in imajo dobro znanje ter primeren odnos do krvodajalstva kot pomembnega humanega dejanja. Študenti zdravstvene nege bi lahko bili odlični motivatorji in spodbujevalci za krvodajalstvo med študenti različnih fakultet.

Ključne besede

darovanje krvi;vedenje;ozaveščenost;altruizem;medicinske sestre;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM - Univerza v Mariboru
Založnik: [N. Mevc]
UDK: 614.885-057.875(043.2)
COBISS: 2527396 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 773
Št. prenosov: 87
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Knowledge and attitude of nursing students toward blood donation
Sekundarni povzetek: Theoretical bases: Nursing students constitute a young, healthy and well-informed population about transfusion medicine, which makes them a wished target for blood donation. The attitude and knowledge about blood donation among the younger generation has a big influence on improving health care structure. The purpose of our research was to find out what knowledge and attitude nursing students have toward blood donation. Research methods: We used a descriptive approach and quantitative research methodology. Data were collected using a questionnaire. The survey was conducted online using an open code application EnKlikAnketa. Microsoft Excel was used for analysing collected data. Data are presented using tables and graphs. Results: 90 nursing students participated in our study. 67% had donated blood at least once. The average of correct answers to the statements used to test knowledge was 83.7%, which shows very good knowledge about blood donation and general awareness. They showed a very altruistic attitude toward blood donation. This is reflected in the frequency of blood donation, repeated blood donations, and a willingness to donate blood to relatives or friends (99%) and strangers (96%). Discussion and conclusion: We have found that nursing students are generally well-informed and have a good knowledge and attitude towards blood donation, as a humane act. Nursing students could be excellent motivators and facilitators for blood donation among college students.
Sekundarne ključne besede: blood donation;behaviour;awareness;nurses;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za zdravstvene vede
Strani: IV, 21 f., 5 f. pril.
ID: 11209537
Priporočena dela:
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa prve stopnje Zdravstvena nega
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa prve stopnje Zdravstvena nega