diplomsko delo
Povzetek
Nedavne raziskave nakazujejo na povečan interes učencev za naravoslovne predmete ob bolj eksperimentalnem pristopu in neposrednem stiku z živimi živali. Neposredni stik z živimi živalmi povzroča čustveno vključenost ter večjo pozornost kot delo z modeli. Megafauna je pogosto atraktivnejša in bolj karizmatična, zato je učencem tudi zanimivejša, vendar je zelo pomembno pokazati in usmeriti pozornost tudi na manj popularne živali, saj na ta način učenci spoznavajo vlogo preučevanega organizma v okolju in s tem tudi ozaveščajo pomembnost različnih organizmov v okolju. Glede na to, da živimo v časih, ko nam je vsem jasno, da je zadnji čas za spremembo odnosa do narave, če želimo ohraniti planet, je temeljno ozaveščati mlade generacije ter jih senzibilizirati ter s tem vplivati na njihov odnos do narave in živih bitjih.
V raziskavi, ki smo jo izvedli, so sodelovali učenci druge in tretje triade dveh osnovnih šol, skupaj 184 učencev. Ker rezultati tujih in domačih raziskav kažejo, da učenci ob delu z živimi živalmi pridobijo več znanja in oblikujejo bolj pozitivna stališča do živali, smo z našo raziskavo želeli preveriti pripravljenost učencev za sodelovanje pri oskrbi živali v šolskem vivariju in na splošno, njihova stališča do vivaristike. Raziskovalna vprašanja smo razdelili na dva sklopa - glede na učenčeva stališča do živali nasploh ter glede na njihova stališča o vivaristiki.
Ugotovili smo, da se dekleta in mlajši učenci nekoliko raje učijo o živalih kot fantje in učenci višjih razredov. Ugotovili smo tudi, da učenci, ki imajo doma hišnega ljubljenčka, kažejo več interesa do živali in do vivaristike. Ugotovili smo tudi, da imajo mlajši učenci, še posebej dekleta in tisti, ki imajo doma hišnega ljubljenčka, izražena bolj pozitivna stališča do vivaristike. Pričakovano, učenci, ki imajo v šoli vivarij, izražajo bolj pozitivna stališča do vivaristike.
Z raziskavo smo dobili vpogled v stališča učencev do živali in vivaristike, ki lahko služi kot podlaga za nadaljnje raziskovanje na tem področju ali kot teoretično – raziskovalna podlaga za uvajanje vivaristike v razrede.
Ključne besede
živali;učenci;učitelji;neposredne izkušnje;šolski vivarij;vivaristika;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2019 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[D. Barat] |
UDK: |
373.3:636.025(043.2) |
COBISS: |
12565321
|
Št. ogledov: |
356 |
Št. prenosov: |
63 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Attitudes of pupils towards animals and work in a school vivarium |
Sekundarni povzetek: |
Recent research points to an increased interest of pupils for natural science subjects in a more experimental approach and contact with live animals. Contact with live animals causes emotional engagement and more attention than working with models. Megafauna is often more attractive and more charismatic and is therefore more interesting to pupils, but it is very important to show and focus attention on less popular animals, since in this way pupils learn about the role of the organism in the environment and thus raise awareness of the importance of different organisms in a balanced environment. We live in times where it is clear to everyone that the time is running out and that we have to change the attitude towards the nature in order to save the planet. It seems fundamentally important to raise awareness of young generations and to sensitize their attitude towards other living beings.
In the research participated 184 pupils from two elementary schools age 11-15. As the results of foreign and domestic researches show that pupils acquire more knowledge by working with live animals and develop more positive attitudes towards animals, we want to check our pupils' willingness to cooperate in the care of animals in school vivarium and, in general, their views on vivarialism. The research questions were divided into two groups - depending on the student's attitudes towards the animals in general, and according to their views on vivaristics.
Through the research we found that girls and younger pupils prefer to learn about animals rather than boys and pupils in higher grades. We also found that pupils who have pets at home show more interest in animals and vivaristics. Furthermore, we found that younger pupils, especially girls and those who have pets at home have more positive attitude towards vivaristics. As expected, students who have a vivarium at school have more positive attitude towards vivarialism. |
Sekundarne ključne besede: |
pupil attitude;primary school;stališče učencev;osnovna šola; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Dvopredmetni učitelj: Biologija-kemija |
Strani: |
33 str. |
ID: |
11210365 |