diplomsko delo
Matija Toth (Avtor), Alja Lipavic Oštir (Mentor)

Povzetek

Im Mittelpunkt der Diplomarbeit mit dem Titel "Vergleich des Images der deutschen Sprache im dritten Bildungsabschnitt an zwei verschiedenen Grundschulen in Prekmurje" steht das Image der deutschen Sprache bzw. ihr Vergleich an zwei, von Hinsicht des mehrsprachigen Unterrichtes, abgrenzenden Grundschulen in Slowenien. Das Ziel der Untersuchung ist der Vergleich des Images der deutschen Sprache zwischen zwei Befragungsgruppen, die jeweils Schüler der einsprachigen Grundschule in Murska Sobota oder der zweisprachigen Grundschule in Lendava sind und sich im Alter zwischen zwölf und fünfzehn Jahren befinden. Die Forschung fokussiert sich auf die eventuellen Unterschiede zwischen den Sprachimages der zwei untersuchten Gruppen. Im theoretischen Teil wird definiert, was eigentlich unter dem Begriff Image verstanden wird, von welchen Faktoren das Image einer Sprache beeinflusst wird, was die verbreitetsten Mythen über Sprachen sind und welche Rolle die englische Sprache dabei spielt. Im empirischen Teil wird eine Analyse des Fragebogens folgen, das dieses Thema behandelt. An der Umfrage nahmen 149 Schüler des dritten Bildungsabschnittes aus Lendava und 139 aus Murska Sobota teil. Insgesamt wurde der Fragebogen von 278 Schülern ausgefüllt. Der Fragebogen beinhaltet Aufgabenstellungen und Fragen, mit Hilfe dessen man sich ein Bild über das Image des Deutschen, bei den Schülern der jeweiligen Schulen, machen konnte. Von großer Bedeutung war es, die subjektiven Informationen der Individuen zu bekommen, um so zu einem authentischen Resultat der wissenschaftlichen Arbeit zu kommen.

Ključne besede

image der deutschen Sprache;Diplomarbeiten;mehrsprachiger Unterricht;Vergleich zweier Schulen;

Podatki

Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [M. Toth]
UDK: 811.112.2:373.3(043.2)
COBISS: 24806664 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 714
Št. prenosov: 110
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Primerjava ugleda nemškega jezika v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju na dveh različnih osnovnih šolah v Prekmurju
Sekundarni povzetek: V ospredju diplomskega dela z naslovom Primerjava ugleda nemškega jezika v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju na dveh različnih osnovnih šolah v Prekmurju je primerjava tega, kakšen ugled ima nemški jezik na dveh osnovnih šolah v Sloveniji, ki se razlikujeta glede na večjezično poučevanje, in sicer na Osnovni šoli II Murska Sobota in na Dvojezični osnovni šoli I Lendava. Cilj raziskovalnega dela oziroma diplomskega dela je ugotoviti, ali obstaja razlika med ugledom nemškega jezika v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju v enojezični in dvojezični osnovni šoli. Rezultati bodo obenem pokazali, kakšen je splošni ugled nemškega jezika z vidika približno 280 otrok. Raziskovali bomo tudi, ali večjezičnost vpliva na ugled tujega jezika, v tem primeru nemščine. Glavna teza raziskovalne naloge je, da imata večjezičnost in večjezično šolanje pozitiven vpliv na ugled nemškega jezika pri anketiranih osebah oziroma, da ima ta pri anketirancih iz dvojezične osnovne šole večji ugled kot pri anketirancih iz enojezične. V teoretičnem delu je obravnavana definicija izraza ugled, kaj vse sodi pod ta pojem, problematika njegovega določanja, kateri dejavniki vplivajo na ugled jezika, kateri so najbolj razširjeni miti o jezikih in kakšno vlogo pri vsem tem igra angleški jezik. V empiričnem delu sledi analiza anket, ki obravnavajo to temo. Anketo je izpolnilo 149 učencev, ki obiskujejo tretje vzgojno-izobraževalno obdobje na Dvojezični osnovni šoli I Lendava, in 139 učencev tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja Osnovne šole II v Murski Soboti. Skupno jo je tako izpolnilo 278 učencev. Anketa vsebuje naloge in vprašanja, s pomočjo katerih lahko sklepamo, kakšen ugled ima pri njih nemški jezik. Pri tem je bila posebnega pomena pridobitev subjektivnih informacij s strani anketirancev, da bi na ta način lahko resnično dobili avtentične rezultate.
Sekundarne ključne besede: ugled nemškega jezika;večjezično poučevanje;primerjava;osnovne šole;diplomska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za germanistiko
Strani: VIII, 61 str., 10 str. pril.
ID: 11212264