doktorska disertacija
Mateja Hadler (Avtor), Anamarija Hlača (Prevajalec), Dragica Haramija (Mentor)

Povzetek

Nedvomno se zgodovina, karakteristika jezika in narava ljudstva zrcalijo tudi v književnosti. Enako je pri Romih, narodu brez domovine, katerih zgodba je pogosto zakrita z nerazumevanjem, predsodki in stereotipi. Zato smo najpogostejše predsodke in stereotipe o Romih navedli tudi v posebnem poglavju. Po splošni osvetlitvi problematike o izvoru Romov, razvoju njihovega jezika, romske književnosti in romskih otrocih v slovenskem šolskem sistemu se doktorska disertacija ukvarja s folklorno in avtorsko romsko mladinsko književnostjo, mladinsko književnostjo namenjeno romskim otrokom in mladinsko književnostjo v slovenskem jeziku z romsko tematiko. Glavni poudarek smo dali na razčlembo zbranih in na tri skupine razdeljenih knjiženih del ter obravnavi motivov, glavnih junakov, slogovnih značilnostih in drugih skupnih elementov. Ti se pokažejo kot zares značilni in odsevajo bogato kulturo romskega naroda. Doktorska disertacija z naslovom Romska mladinska književnost na Slovenskem ponuja torej sistematičen pregled že izdane avtorske romske mladinske literature, literature namenjene romskim otrokom in mladinske književnosti v slovenskem jeziku z romsko tematiko. Zbrana in analizirana literatura je bila tudi temeljni inštrument zbiranja podatkov. Zbrane podatke iz ciljno izbranih književnih del smo s pomočjo splošnih teoretičnih metod uporabili in tako dobili odgovore na naša raziskovalna vprašanja. Odgovori so potrdili naše domneve, da lahko literatura, z določeno tematiko, v sebi nosi zgodovinska dejstva, a tudi kritičen/nekritičen, sprejemajoč/ne sprejemajoč odnos do glavnih ali stranskih književnih junakov. V našem primeru verjamemo, da se skozi književnost lahko omili nesprejemanje in etiketiranje romske skupnosti v okolju, ki ima res pogosto negativno konotacijo. To se je pokazalo tudi v študiji primera, ki je spontano nastala ob zbiranju podatkov. Študija primera je dodana v doktorsko disertacijo, saj je dala odličen vpogled v to, da je razvijanje strpnosti skozi literaturo mogoče, če je le učitelj dovolj občutljiv za izbrano temo. Zanimivo in spodbudno dejstvo pa je tudi, da se število romske mladinske literature in literature namenjene romskim otrokom iz leta v leto povečuje. Predvidevamo, da bo ta trend ostal in da bodo izdaje vsebinsko in vizualno vedno bolj kakovostne. Ključnega pomena je torej, da se z vso skrbnostjo in tehtnim premislekom ukvarjamo z večkulturno književnostjo, če želimo preseči stereotipe in predsodke o Romih.

Ključne besede

disertacije;Romi;Cigani;romska književnost;romska mladinska književnost;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: M. Hadler
UDK: 821.214.58(497.4).09-93(043.3)
COBISS: 22593283 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 850
Št. prenosov: 128
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Roma Youth Literature in Slovenia
Sekundarni povzetek: Undoubtedly, the national history, the characteristic of the language and the nature of the people are also reflected in literature. This also applies to Roma people, a homeless nation, whose story is often obscured by misunderstandings, prejudices and stereotypes. That is why the most common prejudices and stereotypes about Roma people have been also listed in a separate chapter. After general coverage of the issue of Roma origin, the development of their language, Roma literature and Roma children in the Slovenian school system, the doctoral dissertation deals with folklore and Roma youth literature authors, youth literature for Roma children and youth literature in the Slovene language with a Roma topic. The main emphasis was the analyses of collected pieces of work and they were divided into the three groups of distributed books and with a big emphasis on motives, main characters, style features and other common elements. These appear to be truly distinctive and reflect the rich culture of the Roma people. The doctoral dissertation entitled Roma Youth Literature in Slovenia provides a systematic overview of the already published Roma youth literature, literature aimed for Roma children and Slovenian youth literature with a Roma theme. The collected and analysed literature was also a fundamental instrument of data collection. We used the collected data from targeted literature works using general theoretical methods to answer our research questions. The answers confirmed our assumptions that literature, with a specific theme, may carry historical facts, but also a critical / uncritical, acceptable / unacceptable attitude towards the main or side literary heroes. In our case, we believe that the rejection and labelling of the Roma community in an environment that has a very common negative connotation can be mitigated through literature. This is also reflected in a case study that spontaneously arose when collecting data. The case study was added to the doctoral dissertation as it gave an excellent insight that developing tolerance through literature is possible if only the teacher is sensitive enough to the chosen topic. It is also interesting and encouraging that the number of Roma youth literature and literature aimed for Roma children is increasing year by year. We anticipate that this trend will continue and that the content and visual issues will be of higher quality. It is crucial, therefore, that we work with multicultural literature with care and careful consideration if we are to overcome stereotypes and prejudices about the Roma people.
Sekundarne ključne besede: dissertations;Roma;Gypsies;Roma literature;Roma children's literature;Romska mladinska književnost;Disertacije;Slovenija;Mladinska književnost;Prevodi v romščino;Slovenska mladinska književnost;Literarne teme;Romi;Literarni motivi;
Vrsta dela (COBISS): Doktorsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: XV f., 331 str.
ID: 11220885
Priporočena dela:
, doktorska disertacija
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu
, Madrid, Spain, 3 maj 2017