diplomsko delo
Klemen Smrekar (Avtor), Andrej Pompe (Mentor)

Povzetek

POVZETEK Cilj diplomske naloge je bil, da s pomočjo kvantitativne in kvalitativne metode ugotovim, ali hipoteza, ki sem si jo zastavil na začetku diplomskega dela, drži ali ne drži. Ko sem analiziral rezultate anket, je bilo evidentno, da se podjetja pri izbiri končnega sponzoriranca ne odločajo na podlagi afinitet. Od 25 podjetij, ki sem jih anketiral, je to potrdilo 21 (84 %) podjetij. To so podkrepili tudi intervjuji, ki sem jih opravil v treh velikih slovenskih podjetjih. Ugotovil sem, da se podjetja za sponzorstva odločajo na podlagi vstopnih analiz, na podlagi številk, ki so v ozadju, medsebojnih dogovorov s športniki in strateških načrtov. Za podjetja, ki se odločajo za sponzoriranje športnika, je tudi pomembno, da slednji živi v skladu z njihovimi vrednotami in da se v očeh javnosti pokaže kot vzornik za mlajšo generacijo. Odločitev, o tem koga bo podjetje sponzoriralo, zahteva temeljit razmislek, kako bo vloženi denar koristil ne le sponzorirani športni instituciji (in s tem posredno neki športni panogi), temveč predvsem podjetju oziroma blagovni znamki. Podjetja, ki imajo dobro zastavljeno strategijo tržnega komuniciranja, lažje vzpostavljajo, vzdržujejo in gradijo odnose, hitreje širijo informacije in s tem ustvarjanje nove poslovne priložnosti. Čeprav se v štiriinosemdesetih odstotkih podjetja za sponzorstvo ne odločajo na podlagi afinitet posameznika, ne smemo v celoti pozabiti na tisti preostali odstotek odločitev, ki vključuje naklonjenost posameznika do določene športne panoge. Po navadi so v tem preostalem odstotku zajete določene skupine športnikov, ki težje pridejo do medijske izpostavljenosti in potrebujejo pomoč ljudi, ki so jim naklonjeni. Pri pisanju diplomske naloge sem naletel na nekatere omejitve. Kar nekaj časa sem potreboval, da sem opravil potrebne intervjuje, ki so bili pomemben del moje diplomske naloge. Prav tako sem imel težave pri iskanju literature, ki bi podrobno opisovala vpliv afinitet na odločitve posameznikov.

Ključne besede

sponzorstvo;šport;strategija;komunikacija;odločanje;analiza;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: GEA College - FP - Gea College - Fakulteta za podjetništvo
Založnik: [K. Smrekar]
UDK: 005(043.3)
COBISS: 513820802 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 74
Št. prenosov: 5
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0000801
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: GEA College, Fak. za podjetništvo
Strani: 33 str.
ID: 11221091
Priporočena dela:
, diplomsko delo
, praksa v izbranih slovenskih podjetjih
, ujemanje sponzorja in sponzorirane športne panoge
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Organizacija in management kadrovskih in izobraževalnih sistemov