magistrsko delo
Meta Taljan (Avtor), Monika Kalin Golob (Mentor)

Povzetek

V magistrskem delu obravnavam jezikovne in stilne značilnosti naslovov na naslovnicah slovenske izdaje revije Cosmopolitan. Obravnavana revija je mesečnik in spada med potrošniške ali popularne revije, ki so namenjene čim večji prodaji in posledično dobičku medijski hiši, ki jo izdaja. Pri doseganju tega cilja ima pomembno vlogo njena naslovnica, ki je prvi stik z bralko, zato mora vzbuditi njeno pozornost in jo prepričati v nakup. S tem namenom novinarji uporabljajo razne tehnike privabljanja, od vizualnih do ustrezne rabe jezika. Analizirala sem vlogo primarne funkcije, jezikovne in stilne značilnosti dvestotih naslovov na petnajstih naslovnicah Cosmopolitana, ter raziskovala, kako naslovi služijo kot sredstvo pritegovanja pozornosti ciljne publike. S pomočjo jezikovne analize in poglobljenega intervjuja z uredniško direktorico ugotavljam, da je glavna funkcija naslovov Cosmopolitana pozivno-pridobivalna, kar pomeni, da je njihov namen predvsem vzbuditi pozornost bralk. To dosežejo z različnimi pritegovalnimi sredstvi, med njimi je tudi stilna zaznamovanost besedila. Večina naslovov je stilno zaznamovanih, kar naslovopisci dosegajo s tipografijo, tipologijo, skladnjo in z uporabo aktualizmov. Ugotovila sem, da je tipologija naslovov precej razgibana, saj se število enot naslovja razlikuje. Aktualizacija se kaže s pogosto uporabo ločil, znakov in številk, besede pa so najpogosteje ekspresivne, pogovorne, prevzete in nove. Jezik v stilno zaznamovanih naslovih vsebuje frazeme, ukrasne pridevke, metafore in metonimije, saj je to način komuniciranja, ki ga ženske uporabljajo v pogovorih s prijateljicami. Tako se revija prek psevdointimnostnih strategij približa bralkam, pri katerih takšno besedišče vzbudi pozornost.

Ključne besede

jezikoslovna analiza;Cosmopolitan;ženske revije;Ženski časopisi;Naslovi;Stilistika;Magistrska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
Založnik: [M. Taljan]
UDK: 81'38(051.055.2)(043.2)
COBISS: 36423005 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 530
Št. prenosov: 222
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Stylistics in cover headlines of the Slovene edition of Cosmopolitan magazine
Sekundarni povzetek: This master thesis discusses the linguistic and stylistic features in cover headlines of the Slovene edition of Cosmopolitan magazine. The examined monthly magazine is one of the commercial and popular magazines with their purpose to reach the highest sales possible and to bring profit to their publishing house. An important role in this plays the cover which is the first thing female readers encounter; therefore, it has to draw their attention and convince them into purchasing the magazine. Journalists use various captivating techniques, from the visual ones to the appropriate use of the language. The thesis aims to analyse the role of the primary function, the linguistic and stylistic features of 200 headlines on fifteen Cosmopolitan covers, and to research the function of headlines as a means of capturing the target audience’s attention. Through a linguistic analysis and a comprehensive interview with the editorial director it can be deduced that the main function of Cosmopolitan headlines is the addressing-acquiring one, since their purpose is to draw the readers’ attention. This is achieved through various means of captivation, including the stylistic markedness of the text. Most headlines are stylistically marked through typography, typology, syntax and the use of topicalities. It has been deduced that the typology of the headlines is quite diverse, since the number of headline units varies. Topicality is indicated by the frequent use of punctuation marks, signs and numbers, and the words are usually expressive, colloquial, borrowed and new. The language in stylistically marked headlines consists of idioms, epithets, metaphors and metonymies, which is also the language women use when communicating with their colleagues. The magazine connects with the readers through the strategies of pseudo-intimacy, since this kind of vocabulary attracts their attention.
Sekundarne ključne besede: Women's periodicals;Headlines;Stylistics;Master's theses;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za družbene vede
Strani: 113 str.
ID: 11222775
Priporočena dela:
, Cosmopolitan, Eva ter Lepa & zdrava (2004-2014)
, identifikacija ideologij in analiza načinov vpliva na bralko revij Cosmopolitan in Elle
, primer: Naša žena
, primerjalna analiza položaja žensk v procesu gospodarskega odločanja med Slovenijo in Norveško