diplomsko delo
Irena Malovrh (Avtor), Helena Korošec (Mentor)

Povzetek

Glavni namen diplomskega dela je pritegniti vrtčevske otroke v poslušanje pravljice s tradicionalno japonsko obliko pripovedovanja pravljic ob slikah – s kamišibajem. V teoretičnem delu je najprej opisana zgodovina kamišibaja, nekatere zanimivosti in značilnosti pojava kamišibaja v Sloveniji. Ker gre za nekoliko drugačen način pripovedovanja zgodb in pravljic – ob slikah, me je zanimalo, kako bodo otroci to sprejeli, kako se bodo odzvali in kako lahko pripovedovanje še obogatim in nadgradim. V empiričnem delu sem preko mnogih dejavnosti, ki sem jih izvajala v šoli, v podaljšanem bivanju, v obogatitveni dejavnosti šole (aktivne počitnice) in izven šole, v knjižnici in na festivalu, preizkušala svoj nastop in ugotovitve vključila v dejavnosti, ki sem jih nato izvedla v vrtcu. Otroke sem z nastopom spodbudila k zbranosti, notranjemu doživljanju in nadaljnjemu poustvarjanju, v katerem so izrazili svoja doživetja na njim lasten način, ki presega vsakdanje, uporabne, tehnične izdelke. Podatke sem dobila s pomočjo kvalitativne oblike pedagoškega raziskovanja z opazovanjem otrok. Rezultati so pokazali, da jih kamišibaj pritegne k zbranosti, notranjemu doživljanju in izražanju svojih doživetij na različne načine ter ga lahko uporabimo v različnih situacijah, ki jim prilagodimo cilje in oblike dela.

Ključne besede

kamišibaj;gledališke dejavnosti;ustvarjanje;festivali;igralnice;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [I. Malovrh]
UDK: 373.2(043.2)
COBISS: 12586569 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1834
Št. prenosov: 176
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Kamishibai: from workshop, festival and performances in different areas to the playroom
Sekundarni povzetek: The aim of this paper is to encourage preschool children to listen to stories based on traditional Japanese storytelling using pictures or in other words the kamishibai. First, the theoretical part describes the history of kamishibai and some characteristics of kamishibai in Slovenia. Kamishibai is a different kind of storytelling, where pictures are used, which is why I was interested in finding out how the children would accept and react to it and how I could enrich and upgrade the storytelling. In the empirical part, I tested my performance in different school and after-school activities, school enrichment activities (active holidays) as well as outside school, in the library and on a festival. I included my findings in the activities that I performed in kindergarten. In my performance, I encouraged the children to concentrate, to focus on their inner experience and to recreate what they experienced in their own way, which exceeds the everyday, functional, technical items. The data were gathered using the pedagogic qualitative research method with observing the children. The results show that kamishibai encourages the children to concentrate, to focus on their inner experience and express what they experience in different ways; furthermore, kamishibai can be used in various situations with simply adjusting the goals and modes.
Sekundarne ključne besede: pre-school child;puppetry;theatre;predšolski otrok;lutke;gledališče;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Predšolska vzgoja
Strani: 62 str.
ID: 11226194