delo diplomskega projekta
Simona Janežič (Avtor), Vesna Čančer (Mentor)

Povzetek

Glavni cilj vsake organizacije je pridobiti čim večji dobiček, torej prodati izdelek/storitev po čim ugodnejši ceni, hkrati pa s čim nižjimi stroški. Da bi organizacije to lahko dosegle, morajo sprejemati pravilne odločitve. Za reševanje kompleksnih problemov, kot nakup opredmetenih osnovnih sredstev (OOS) v organizacijah, lahko uporabimo odločanje po več kriterijih, in sicer z metodami za lažjo opredelitev samega problema. Tako se organizacije lahko pravilno opredelijo, kateri kriteriji so pomembnejši od drugih, brez da bi na odločitev vplivali subjektivno. V delu diplomskega projekta smo teoretično in praktično predstavili večkriterijsko odločanje. V praktičnem primeru smo ga obravnavali za nabavo OOS v organizaciji X. S povpraševanjem je organizacija prejela tri različne ponudbe. Pojavljal se je problem, kateri dobavitelj je najbolj ugoden in hkrati ponuja kvalitetno OOS. Za opredelitev problema smo v delu diplomskega projekta uporabili tehniko W, s pomočjo katere smo v organizaciji X različnim oddelkom postavili vprašanja in skupaj poiskali nadaljne rešitve ter natančno opredelitev zastavljenega problema. Ugotovili smo, da je za organizacijo najbolj pomemben kriterij čista nakupna cena. S pomočjo večkriterijskega odločanja smo merili vrednosti alternativ glede na atribute in določali pomembnost kriterijev s kvantitativnimi metodami, ki smo jih tudi teoretično predstavili. Na praktičnem primeru smo uporabili vrednostne funkcije, neposreden vnos podatkov, metodo SMART in metodo SWING. S pomočjo vrednostnih funkcij in neposrednega vnosa smo merili vrednosti alternativ glede na atribute. Z metodo SWING smo določili pomembnost kriterijev glede na glavni cilj in z metodo SMART smo določili pomembnost podkriterijev. S pomočjo analize računalniškega programa Web-HIPRE smo ugotovili, kateri dobavitelj je za organizacijo X naugodnejši. Teoretično smo predstavili tudi nabavo in proces OOS. Predstavili smo različne načine vodenja nabavne funkcije, ki so centraliziran, decentraliziran ali kombiniran način vodenja. Nabavo OOS se izvršuje s pomočjo procesa nabave. Faze za proces nabave so povpraševanje, naročilo in prevzem OOS. Prav tako pa se OOS mora knjigovodsko obravnavati, kar smo teoretično in praktično tudi predstavili. Na podlagi izbire dobavitelja in podane ponudbe, smo knjigovodsko obravnavali nabavo OOS in amortizacijo le-tega. Prejeti račun za nabavo OOS se knjigovodsko obravnava kot obveznost do dobavitelja, razen v primeru predujma, se ta knjigovodsko obravnava kot terjatev do dobavitelja. Ko OOS preide v uporabo, se mora amortizirati glede na stopnjo amortizacije, ki smo jo v praktičnem delu s pomočjo organizacije X opredelili na 10%. Na koncu se vsi dokumenti arhivirajo v papirni in elektronski obliki.

Ključne besede

nabava;osnovna sredstva;opredmetena osnovna sredstva;knjigovodstvo;strojna oprema;večkriterialno odločanje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Založnik: [S. Janežič]
UDK: 519.816:658.7
COBISS: 13522972 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 540
Št. prenosov: 76
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Multi-criteria decision making about the purchase of a new machine tool in organization X
Sekundarni povzetek: The main goal of each organization is to maximize profits, i.e. to sell a product/service at the lowest possible price with the lowest possible cost. Organizations need to make the right decisions to achieve this. To solve complex problems, such as purchase of a property, plant, and equipment (PPE) in organizations, one can use multi-criteria decision making using methods to help them identify the problem itself. Thus, organizations can correctly identify, which criteria are more important than others are, without affecting the decision subjectively. Part of the final paper project presents multi-criteria decision making in theory as well as practice. A practical example, this was considered for procurement of PPE in organization X. The organization received three different offers based on enquiries. There was a problem of which supplier is the most favourable and, at the same time, offers quality PPE. In order to identify the problem, we used the W technique in a part of the final paper project, with the help of which we questioned several different departments in organization X, and sought further solutions and a precise definition of the problem posed together. We have found that from an organizational perspective, net purchase price is the most important criterion. With the help of multi-criteria decision-making, we measured the values of the alternatives by attributes and determined the importance of the criteria by quantitative methods, which we also theoretically presented. A practical example used value functions, direct data entry, the SMART method, and the SWING method. We measured the values of alternatives by attributes, using value functions and direct input. The SWING method determined importance of the criteria with respect to the main objective, while the SMART method determined importance of the sub criteria. We found out which supplier is the most favourable for organization X through the analysis of the Web-HIPRE computer program. We have also theoretically introduced the procurement and the process of PPE. We have presented different ways of managing the purchasing function, which are centralized, decentralized, or combined management. Procurement of PPE is carried out through the procurement process. The stages of the procurement process are enquiry, ordering, and acceptance of PPE. PPE must be accounted for, which was theoretically and practically presented. Based on the choice of the supplier and the given offer, procurement of PPE and its depreciation was bookkept. A received invoice for the acquisition of PPE is accounted for as a liability to the supplier, except in the case of an advance, when it is treated as a claim towards the supplier. When PPE becomes operational, it must be depreciated based on the depreciation rate, defined in practical part of the paper at 10% in case of Organization X. To finish with, all documents are archived in paper and electronic form.
Sekundarne ključne besede: property;plant and equipment;multi-criteria decision making;procurement;organization;
Vrsta dela (COBISS): Delo diplomskega projekta/projektno delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak.
Strani: II, 43 str., 10 str. pril.
ID: 11231496