magistrsko delo
Karina Fujs (Avtor), Alja Lipavic Oštir (Mentor), Jernej Kovač (Mentor)

Povzetek

V življenju želijo vsi ljudje pridobiti čim več znanja in tako napredovati na najrazličnejših področjih. Učenje in izobraževanje sta pojma, ki se pojavljata celotno življenje. Potreba po odkrivanju nečesa novega se zato ne spremeni niti v poznem življenjskem obdobju. Ko posameznik doseže starejšo odraslost, ga ženejo določene potrebe, ki jih želi zadovoljiti, zato si velika večina želi znova odkriti že znana ali neznana področja iz mlajših let. Prav tukaj nastopi pomemben dejavnik motivacije, ki je tako pomemben del posameznikovega življenja, ker s pomočjo le-te sprejema določene odločitve, ki so v korist njegovi osebnostni in mentalni rasti. Posamezniki, ki se v tem obdobju odločijo za učenje nemškega jezika, se srečujejo z najrazličnejšimi ovirami, ki so povezane z okoljem in osebnostnimi značilnostmi. Namen magistrskega dela je izluščiti motivacijske dejavnike, ki so najpogosteje prisotni pri odločitvi za učenje nemškega jezika pri starejših odraslih. Osrednji del magistrskega dela sestavlja proučevanje literature s področja izobraževanja, motivacije in obdobja starejše odraslosti. V empiričnem delu ugotovimo, da na motivacijo za izobraževanje ključno vpliva spol ter uporabnost nemškega jezika, ker le-ta dejavnik, starejše odrasle najpogosteje spodbuja, da se odločijo za učenje nemškega jezika. Osredotočili smo se le na tiste posameznike, ki se učijo nemškega jezika, zato je bilo število anketirancev manjše. Zelo pogost motivacijski dejavnik je, razumevanje nemških televizijskih programov, ker se posamezniki s temi srečujejo vsakodnevno. Zanimalo nas je tudi, kako starejši vidijo sebe po obisku tečajev in se na podlagi rezultatov, počutijo bolj psihično ter fizično dejavne. Hipoteze, ki smo si jih zastavili na podlagi teoretičnih izsledkov, smo v veliki večini ovrgli.

Ključne besede

magistrska dela;starejši odrasli;izobraževanje;izobraževalne ovire;motivacija;nemški jezik;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [K. Fujs]
UDK: 811.112.2'243:374.7(043.2)
COBISS: 24890888 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 877
Št. prenosov: 153
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Motivation for learning a foreign language in senior adults
Sekundarni povzetek: All people wish to learn as much as possible and move forward in life. Learning and education follow us through our entire lives. Will and eagerness to learn and discover new things can appear even in the late stages of life. As individuals grow older, they are driven by needs they want to satisfy and that is why most of them, want to discover or rediscover the known or unknown fields of their early ages. The key factor in the decision to learn is motivation. Based on motivation individuals make decisions in favour of their personal and mental growth. Seniors, who decide to learn German, are faced with different obstacles that are coherent with the environment and personal characteristics. The purpose of this master's thesis is to establish, which motivational factors are present in the decision to learn German, as a senior. The main part consists of literature analysis from the fields of education, motivation and the period of senior adulthood. In the empirical part of the thesis we discover, that the gender factor plays a vital role in the motivation for learning German as senior. Because we focused on the seniors who learn German the number of respondents was smaller. Through research we discovered that the most common motivating factor is to understand German television programs because individuals encounter them daily. We were also interested in how the respondents see themselves after classes and as the results show they feel more mentally and physically active. Most of the hypotheses based on theory were rejected.
Sekundarne ključne besede: master theses;elderly;education;educational obstacles;motivation;German language;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za germanistiko in Oddelek za pedagogiko
Strani: 101 str.
ID: 11232665