Seismology as an elective subject in elementary school
Medina Alagić (Avtor), Jure Bajc (Mentor)

Povzetek

Namen magistrske naloge je ugotoviti, ali je osnovne pojme povezane s potresi primerno obravnavati v osnovni šoli v okviru izbirnih vsebin pri predmetu fizika. V uvodnem delu naloge pojasnimo osnovne seizmološke pojme, s katerimi želimo seznaniti učence, nato predstavimo dveurno delavnico, ki smo jo za ta namen pripravili in testno izvedli v okviru magistrske naloge. Prvi del delavnice je namenjen seznanjanju učencev z učinki potresov in EMS (European Macroseismic Scale ali Evropska makroseizmična lestvica) lestvico. Pri tem uporabijo avtentična poročila o realnih potresih. V drugem delu iz realnih seizmoloških podatkov izračunajo potrebne količine in načrtovalno določijo nadžarišče oziroma epicenter potresa. S primerjavo testov, ki so jih učenci in učenke izpolnjevali pred in po delavnici, ocenimo pridobljeno znanje in razumevanje učencev o vpeljanih seizmoloških pojmih.

Ključne besede

seizmologija;potresi;izbirna vsebina;delavnica;epicenter;intenziteta;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [M Radončić Alagić]
UDK: 550.34:373.3(043.2)
COBISS: 12610889 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 556
Št. prenosov: 60
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Seismology as an elective subject in elementary school
Sekundarni povzetek: The purpose of the master's thesis is to find out whether the basic concepts related to earthquakes are appropriate to address in an elementary school setting, namely elective content covered in Physics. In the introductory part of the thesis, we explain the basic seismological concepts that we aim to familiarize the students with, then we present a two-hour workshop that we developed and tested for the purpose of this master's thesis. The first part of the workshop is designed to familiarize students with the effects of earthquakes and the EMS (European Macroseismic Scale). The students use authentic reports of real earthquakes. In the second part, calculations are made from real seismological data and the epicenter of the earthquake is determined. By comparing the exams completed by students before and after the workshop, we assess the students' acquired knowledge and understanding of the seismological concepts introduced.
Sekundarne ključne besede: physics;primary education;fizika;osnovnošolski pouk;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje, Predmetno poučevanje
Strani: 43 str.
ID: 11234320