Milena Blažič (Avtor)

Povzetek

Razprava obravnava prostor slovenske mladinske literarne kulture v obdobju od 1848/50 do 2018 na izbranih primerih iz mladinske književnosti, ki so zaznamovali literarno kulturo slovenskega ozemlja. V prvem delu članka je predstavljena folkloristična veda in prikazan način navajanja različic izbranih pravljičnih tipov v različnih kulturah. Na primeru slovenske ljudske pravljice Zlata ptica je prikazano prostorsko razumevanje literarne kulture slovenskih ljudskih pravljic. Na temelju mapiranja Zlate ptice kot študije izbranega primera slovenske ljudske pravljice z mednarodno oznako ATU 550 in ATU 551 je prikazana razprostranjenost pravljičnega tipa v različnih jezikih, literaturah in kulturah (ATU 550 [120] in ATU 551 [90]). V nadaljevanju so prikazane možnosti prenosa mapiranja v pedagoško prakso, od vrtca, do osnovne in srednje šole, kakor tudi primeri mapiranja s študenti (študij primera: video R. Trkaja, Lepa Vida, 2017) in mapiranje slovenske literarne kulture (ne-/premična kulturna dediščina). V zaključku razprave so predstavljene možnosti mapiranja pravljic v pedagoški praksi s ciljem, da bi bile slovenske ljudske pravljice vključene tudi v mednarodni kontekst.

Ključne besede

mapiranje;Lepa vida;Stara Ljubljana;tipi;folkloristična veda;pedagoška praksa;študenti;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.02 - Pregledni znanstveni članek
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: Skopje : Unverzitet "Sv. Kiril i Metodij" ; Perm : Permskij gosudarstvennyj Universitet ; Ljubljana : Univerza ; Zagreb : Sveučilište
UDK: 37.091.31:821.163.6.09
COBISS: 12654665 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1857-6060
Št. ogledov: 271
Št. prenosov: 72
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Innovative approaches to studying and learning - mapping of the fairy tale Golden bird ATU 550
Sekundarni povzetek: The survey is the case study of Slovenian children’s literary from 1848 / 50-2018 based on different variants of fairy tale Zlata ptica Golden Bird in Slovenian literary culture. In the first part of the research are presented variants of fairy tale in different cultures. The case study of fairy tale Zlata ptica Golden Bird, is contribution to put spatial context in literary culture based on Slovenian folk tale. Based on the mapping of the Zlata ptica Golden Bird as a study case of the fairy tale type ATU 550 and ATU 551 and the variants in different cultures (ATU 550 [120] and ATU 551 [90]) are presented. The study case is an example of the spacial mapping into pedagogical context, from kindergarten to primary and secondary school. In the paper are furthermore an example of mapping with Erasmus students (case study: video R. Trkaja, Lepa Vida Vida the Beautiful, 2017) and the mapping of Slovenian literary culture (cultural heritage) in intercultural context. In conclusion and discussion, are presented results of applying special mapping in pedagogical context, with the goals to mapping Slovenian fairy tale in international context.
Sekundarne ključne besede: fairy tale;folk culture;pravljica;ljudska kultura;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 236-252
Letnik: ǂVol. ǂ17
Zvezek: ǂno. ǂ1
Čas izdaje: 2019
DOI: 10.17072 /1857-6060-2019-17-236-252
ID: 11320563