Povzetek
Z učinkovitim poukom je povezana množica dejavnikov, ki
naj bi jih spremljali šolska politika, šola kot institucija in tudi vsak učitelj, čigar
vloga je še zlasti pomembna pri dejavnikih, ki vplivajo na didaktično zasnovo
pouka, med katerimi izpostavljamo organizacijo učnih oblik. V prispevku
predstavimo raziskavo, v kateri smo proučevali stališča in izkušnje slovenskih
osnovnošolskih učiteljev z načrtovanjem, izvajanjem in evalvacijo učnih oblik.
Rezultati raziskave kažejo, da učitelji pozitivno vrednotijo učinkovitost
individualne učne oblike. Med pomanjkljivostmi posrednih interaktivnih učnih
oblik pa po mnenju učiteljev najbolj izstopa časovna neekonomičnost, zato v
prispevku predstavljamo didaktično inovacijo, t. i. obrnjeno učenje in poučevanje,
ki odpira možnost za njihovo pogostejšo uporabo.
Ključne besede
učne metode;učne oblike;učitelji;poučevanje;inovacije;osnovne šole;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2019 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
Maribor, Pedagoška fakulteta |
UDK: |
37.091.3 |
COBISS: |
12626249
|
ISSN: |
1855-4431 |
Matična publikacija: |
Revija za elementarno izobraževanje
|
Št. ogledov: |
603 |
Št. prenosov: |
111 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Within-class pupil grouping in primary school and flipped learning and teaching |
Sekundarni povzetek: |
There are many factors associated with effective instruction that
should be taken into account by school policy, the school as an institution and
each individual teacher. The teacher’s role is of utmost importance when it comes
to factors influencing the didactic design of instruction, among which we focus
on within-class pupil grouping. The paper presents a study that examined
attitudes and experiences of Slovenian primary school teachers with planning,
implementing and evaluating within-class pupil grouping. The results of teacher
assessments of the effectiveness of each form of grouping show that teachers
give the highest rating to individualised learning. Among the disadvantages of
interactive grouping, teachers emphasize time consumption. Thus, we present the
didactic innovation of flipped learning and teaching, which offers the opportunity
for more frequent use of interactive grouping. |
Sekundarne ključne besede: |
learning;primary school;učenje;osnovna šola; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Članek v reviji |
Strani: |
str. 267-290 |
Letnik: |
ǂVol. ǂ12 |
Zvezek: |
ǂno. ǂ3 |
Čas izdaje: |
sep. 2019 |
DOI: |
10.18690/rei.12.3.267-290.2019 |
ID: |
11320567 |