magistrsko delo
Maruša Štular (Avtor), Mojca Lipec-Stopar (Mentor), Metka Novak (Komentor)

Povzetek

Za osebe z motnjami v duševnem razvoju, ki potrebujejo pomoč in podporo tudi v odraslosti, je izbira, kje in s kom živijo, velikega pomena; tudi njim je treba omogočiti, da imajo vpliv na način svojega bivanja. V magistrskem delu je prikazan razvoj različnih možnosti bivanja za odrasle z motnjami v duševnem razvoju skozi zgodovino vse do danes, kako to področje ureja zakonodaja ter kako pojmujemo tako imenovano deinstitucionalizacijo. V Sloveniji zaradi razmeroma novega gibanja deinstitucionalizacije raziskave na temo kakovosti življenja v stanovanjskih skupnostih še niso prisotne, zato je pomembno, da se to področje bolj razišče. V empiričnem delu se je tako preverjalo predpostavko, da je lahko kakovost življenja posameznikov v stanovanjskih skupnostih višja od kakovosti življenja tistih, ki bivajo v družinskem okolju. V ta namen je bila izvedena kvantitativna raziskava. Z anketnim vprašalnikom se je ugotavljala kakovost življenja 10 oseb, ki bivajo v družinskem okolju, in 10 tistih, ki bivajo v stanovanjskih skupnostih. V okviru raziskave se je kakovost življenja pri tistih posameznikih, ki bivajo v stanovanjskih skupnostih, izkazala za pomembno višjo v primerjavi s tistimi, ki bivajo v družinskem okolju. Iz rezultatov raziskave je razvidno, da novodobne stanovanjske skupnosti, kljub temu da so pod okriljem institucij, zagotavljajo pogoje, v katerih odrasli z motnjami v duševnem razvoju lahko živijo dostojno in z nekaj ustrezne podpore tudi samostojno življenje.

Ključne besede

odrasli z motnjami v duševnem razvoju;kakovost življenja;oblike bivanja;bivanje v stanovanjskih skupnostih;bivanje v družinskem okolju;deinstitucionalizacija;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [M. Štular]
UDK: 376-056.36(043.2)
COBISS: 12733257 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 615
Št. prenosov: 108
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Life quality of adults with intellectual disabilities in family environment and in residential centers
Sekundarni povzetek: For people with intellectual disabilities, who need help and support throughout their adulthood, the decision of where and with whom to live is of vital importance. They must be allowed to have an influence on their living environments. The following thesis presents the historical review of different living environments for adults with intellectual disabilities up until today, how the current legislation in Slovenia deals with living options for the before mentioned population and how to understand the role of deinstitutionalization. The deinstitutionalization movement in Slovenia is fairly new, which means that research on the quality of life for adults with intellectual disabilities living in residential centers is not yet present, which makes the research in this field important. The hypothesis this thesis examined was that the quality of life of people living in residential centers is higher compared to those living in family environments. For that purpose the quantitative research was carried out. Questionnaires were used to compare the quality of life between two groups, the first group consisted of 10 people living in residential centers and the second group consisted of 10 people living in family environments. The results showed a statistically higher quality of life for those living in residential centers, not family environments. It is evident from research that although new age residential centers are under institutional care, they still provide conditions in which adults with intellectual disabilities can live decent and with some additional support even independent lives.
Sekundarne ključne besede: mental handicap;adult;motnje v duševnem razvoju;odrasli;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Specialna in rehabilitacijska pedagogika, posebne razvojne in učne težave
Strani: 53 str.
ID: 11326767