doktorsko delo
Janez Luznar (Avtor), Miha Boltežar (Mentor), Janko Slavič (Komentor)

Povzetek

Hitrost in navor elektronsko komutiranih motorjev krmilimo s pomočjo pulzno širinske modulacije (PŠM). Slednja vpliva na fazne tokove motorja, kjer se poleg osnovne, želene frekvenčne komponente, pojavijo tudi številni visoko frekvenčni preklopni harmoniki. Slednji se odražajo v vzbujevalnih elektromagnetnih silah, vibracijskem odzivu dinamske strukture in končnemu strukturnemu hrupu. Vpliv parametrov PŠM na hrup smo preučili eksperimentalno in numerično. Za pridobitev jasnega vpogleda v fizikalno dogajanje smo zasnovali eksperiment, sestavljen iz originalnih delov motorja, ki omogoča kontrolirano vzbujanje, merjenje elektromagnetnih sil in hrupa, ter izključuje mehanske in aerodinamične vire hrupa. Pri numeričnem modeliranju hrupa smo preučili pristop reševanja multifizikalnega problema z uporabo metode končnih elementov za popis električne, elektromagnetne, strukturne in akustične domene. Tak pristop je računsko neučinkovit, zato smo v nadaljevanju predstavili metodo hitrega izračuna hrupa motorja pri vzbujanju s PŠM. Slednja temelji na uporabi razširjene metode rekonstrukcije magnetnega polja in metode modalne superpozicije ter je zaradi računske učinkovitosti primerna tudi za parametrične analize. Na podlagi eksperimentalnega in numeričnega dela smo ugotovili, da preklopni harmoniki PŠM lahko vzbujajo lastno dinamiko strukture ter posledično rezultirajo v povečan strukturni hrup. Hrup preklopnih harmonikov PŠM pa lahko znatno zmanjšamo z ustrezno izbiro preklopne frekvence, ki jo določimo v skladu s strukturno dinamiko sistema.

Ključne besede

disertacije;elektromagnetne sile;modalna superpozicija;pulzno-širinska modulacija;preklopna frekvenca;rekonstrukcija magnetnega polja;strukturna dinamika;strukturni hrup;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija: UL FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: [J. Luznar]
UDK: 534:621.313.13:621.8.038:519.61(043.3)
COBISS: 16984347 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1629
Št. prenosov: 332
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Vibro-acoustic characterization of electronically commutated motors
Sekundarni povzetek: The speed and torque of electronically commutated motors can be controlled by pulse width modulation (PWM), which composes current waveforms of the desired fundamental frequency together with a number of higher switching harmonics. The latter enriches the magnetic force spectrum, escalating the vibrations and the noise of electromagnetic origin. The influence of the PWM carrier frequency on the structure borne noise was researched experimentally and numerically. To obtain a clear insight into the physical phenomenon, an experiment with original motor parts was proposed, which enables controlled excitation with PWM, measurement of magnetic forces and noise, and excludes the aerodynamic and mechanical sources of noise. Further, the numerical modeling of structure borne noise at PWM excitation was studied with a multiphysics finite element analysis containing electronic, electromagnetic, structural and acoustic field problems. This approach is computationally inefficient, therefore a method for a fast structure borne noise prediction at PWM excitation was introduced. The latter uses the extended field reconstruction method and modal superposition method to achieve significantly lower computational times and is suitable for parametric studies. Experimental and numerical work shown that PWM switching harmonics can excite structural dynamics and thus increase the total noise. The PWM switching noise can be reduced by appropriate carrier frequency selection in accordance with the structural dynamics.
Sekundarne ključne besede: dissertations;electromagnetical forces;field reconstruction method;modal superposition;pulse-width modulation;structural dynamics;structure-borne noise;switching frequency;Elektromotorji;Disertacije;Hrup;
Vrsta dela (COBISS): Doktorsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za strojništvo
Strani: XXX, 114 str.
ID: 11330976
Priporočena dela:
, magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo
, magistrsko delo
, ni podatka o podnaslovu