magistrsko delo
Lucija Krajger (Avtor), Mateja Kos (Mentor)

Povzetek

Magistrsko delo obravnava uporabo družbenih omrežij v muzejih z namenom marketinga, povezovanja z obiskovalci ter povečanja obiska v muzejih. Magistrsko delo je posebej usmerjeno v slovenske muzeje, v katerih je uporaba družbenih omrežij še neraziskana tematika. Teoretični del magistrskega dela je sestavljen iz poglavij, namenjenih modernemu muzeju 21. stoletja, digitalnemu muzeju, uporabi družbenih omrežij v muzejih ter marketingu muzejev prek družbenih omrežij. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo na temo uporabe družbenih omrežij v slovenskih muzejih. V anketi, ki je bila izvedena med decembrom 2018 in januarjem 2019, je sodelovalo 12 muzejev, njihovi odgovori pa so nam omogočili boljši vpogled v odnos slovenskih muzejev do družbenih omrežij. Anketa je bila sestavljena iz 17 relevantnih, natančnih in enostavnih vprašanj, ki bi nam omogočili najboljši pregled tematike. Pred izvedbo ankete smo postavili 8 raziskovalnih hipotez, ki smo jih na podlagi rezultatov lahko nato potrdili ali ovrgli. Ugotovili smo, da družbena omrežja uporablja kar 34 izmed 42 muzejev v Sloveniji. Po rezultatih ankete in analize spletnih strani je razvidno, da je med muzeji najbolj priljubljeno družbeno omrežje Facebook. Med druga najbolj priljubljena omrežja spadajo Instagram, Youtube in Twitter, številni muzeji pa uporabljajo več omrežij hkrati, kar jim omogoča doseganje širšega občinstva in možnost deljenja različnih vsebin. V raziskavi so se pokazali razlogi za veliko priljubljenost omrežja Facebook - enostavnost uporabe, doseganje najširšega občinstva ter odzivnost sledilcev. Prav na omrežju Facebook je večina muzejev opazila največjo odzivnost s strani sledilcev. Prav tako so muzeji prepoznali Facebook kot omrežje z najpreprostejšim načinom uporabe. Pravo nasprotje omrežja Facebook je omrežje Snapchat, ki je med slovenskimi muzeji najmanj uporabljeno. Muzeji so za neuporabo omrežja navedli razloge, kot so: manjše število sledilcev, zahtevnost uporabe, ne doseganje občinstva, nepoznavanje omrežja in pomanjkanje časa za ustvarjanje objav. Raziskava je pokazala, da so slovenski muzeji zelo naklonjeni marketingu na družbenih omrežjih. Vsi sodelujoči muzeji so menili, da so družbena omrežja koristna za marketing muzeja, kot največje prednosti pa so prepoznali brezplačno uporabo, bolj pristen stik z obiskovalci ter povečanje obiskov v muzeju. Od začetka uporabe družbenih omrežij je 11 izmed 12 sodelujočih muzejev opazilo povečanje obiska. Promocija prek družbenih omrežij od muzejev zahteva tudi določeno količino časa. Slovenski muzeji za pripravo vsebin v povprečju porabijo 4-2 uri na teden, medtem ko posodabljanje družbenih omrežij zahteva eno uro manj na teden. Muzeji za družbena omrežja pripravljajo prilagojene vsebine, ki se razlikujejo od tistih pripravljenih za spletno stran. Prav tako večina muzejev vsebine prilagaja glede na družbeno omrežje, ki ima najboljši odziv sledilcev. Na podlagi raziskave, izvedene v empiričnem delu magistrskega dela lahko zaključimo, da se slovenski muzeji zavedajo koristi, ki jih prinaša svet družbenih omrežij.

Ključne besede

magistrska dela;muzeologija;družbena omrežja;muzejski marketing;digitalni marketing;slovenski muzeji;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [L. Krajger]
UDK: 069:004.738.5(497.4)(043.2)
COBISS: 25123592 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 764
Št. prenosov: 101
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Use of social media in Slovenian museums
Sekundarni povzetek: The master's thesis deals with the use of social networks in museums for the purpose of marketing, connecting with visitors and increasing visit to the museum. Master's thesis is specifically aimed at Slovenian museums, where the use of social networks is still an unexplored topic. The theoretical part of the thesis consists of chapters dedicated to the modern museum of the 21st century, the digital museum, use of social networks in museums and the marketing of museums through social media. In the empirical part of the thesis we conducted a research on the use of social networks in Slovenian museums. 12 Slovenian museums participated in the survey, which was conducted between December 2018 and January 2019. With their answers we were able to get a better insight into the attitude of Slovenian museums towards social networks. The survey consisted of 17 relevant, clear and simple questions that would give us the best overview of the topic. Before conducting the survey we set up 8 research hypotheses, which we were able to confirm or refute based on the results of the survey. We found that 34 out of 42 museums in Slovenia use social networks. Results of the survey and website analysis show that Facebook is by far the most popular social network among Slovenian museums. Other popular networks are Instagram, Youtube and Twitter. Many museums use multiple social platforms, which enables them to reach a wider audience and share content. Research showed that the reasons for the great popularity of Facebook are the ease of use, reach of wider audience and responsiveness of the followers. Namely, it is precisely on Facebook that most museums have noticed the greatest response from followers. Likewise, Facebook has been recognized by museums as one of the simplest networks to use. The true opposite of Facebook is Snapchat, which is the least used network among Slovenian museums. As the reason for low use of Snapchat museums cited small number of followers, the complexity of use, insufficient knowledge of the network and lack of time to create posts. The research showed that Slovenian museums are very fond of marketing through social networks. All participating museums were of opinion that social networks were useful for museum's marketing, with the greatest advantages being free use, more genuine contact with visitors and increased number of visitors to the museum. 11 out of 12 museums have noticed an increase in museum visits since they started using social networks. Promotion through social media also requires a certain amount of time from museums. Slovenian museums spend an average of 4,2 hours per week creating content, while updating social networks takes an hour less. Research also showed museums tailor content based on which network it is going to be posted on. Based on the research carried out in the empirical part of the thesis, we can conclude that Slovenian museums are aware of the benefit social networks can bring.
Sekundarne ključne besede: master theses;museology;social networks;museum marketing;slovenian museums;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za umetnostno zgodovino
Strani: VIII, 84 str.
ID: 11356593