magistrsko delo
Povzetek
Učenci z učnimi težavami, ki počasneje usvajajo znanja, se na svoji poti izobraževanja srečujejo
s številnimi ovirami. Zaradi svojih mejnih ali podpovprečnih intelektualnih sposobnosti
doživljajo pri svojem izobraževanju veliko frustracij, saj na številnih področjih zaostajajo za
vrstniki. Primanjkljaji na kognitivnih področjih, motnje pozornosti, pomanjkanje
organizacijskih veščin, metakognicije, šibko jezikovno izražanje, kratkotrajno in dolgotrajno
pomnjenje, delovne navade, hkrati pa zgodovina učne neuspešnosti slabo vplivajo na njihovo
učno samopodobo ter učno motivacijo. Pogosto se zgodi, da se jim sovrstniki posmehujejo in
zaradi vseh frustracij pogosto prekinejo s šolanjem v srednji šoli. Ker jih Zakon o osnovni šoli
od leta 2007 ne uvršča več v skupino otrok s posebnimi potrebami, niso usmerjeni v
izobraževalni program Prilagojeno izvajanje z dodatno strokovno pomočjo, zato nimajo
dodatne strokovne pomoči in prilagoditev v procesu poučevanja. Pomoč, ki jo dobijo, je
organizirana po petstopenjskem modelu odziva na obravnavo. Poučevanje naravoslovnih
kompetenc je v današnjem času zelo pomembno, saj predmet biologija zajema vsa področja
življenja in družbe. Učenci tako spoznavajo procese, ki se dogajajo v nas, hkrati pa jih moramo
spodbujati h kritičnemu mišljenju, da razvijejo odgovoren odnos do narave, tudi z vidika
trajnostnega razvoja. Ker so procesi, ki se dogajajo v naravi in v nas, zelo kompleksni, je
biologija kljub življenjskosti zelo abstraktna veda, ki lahko povzroča težave številnim učencem
z učnimi težavami, še posebej pa učencem, ki znanje počasneje usvajajo. Cilj magistrskega dela
je bil izluščiti ključne informacije o značilnostih in potrebah učencev z učnimi težavami, ki
počasneje usvajajo znanja, pri predmetu biologija in o strategijah ter prilagoditvah učnega
okolja, ki jih vzorec učiteljev biologije iz severovzhodne Slovenije že uporablja pri poučevanju
učencev z učnimi težavami, ki počasneje usvajajo znanja. Na osnovi zbranih informacij, ki smo
jih pridobili s spletnim vprašalnikom, smo oblikovali priročnik za učitelje biologije, ki smo ga
nato istemu vzorcu učiteljev poslali v evalvacijo z namenom izboljšave gradiv, ki smo jih
pripravili za našo preučevano skupino učencev.
Ključne besede
inkluzija;naravoslovne kompetence;poučevanje biologije;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2020 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[T. Kosi] |
UDK: |
376:57(043.2) |
COBISS: |
12811593
|
Št. ogledov: |
583 |
Št. prenosov: |
76 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Guidelines for working with slow learners in the subject of biology in elementary school |
Sekundarni povzetek: |
Slow learners face numerous obstacles in their education path. Due to their borderline and even
below average intellectual abilities, they experience a lot of frustration in their education, since
they are falling behind their peers in cognitive abilities Deficits in cognitive areas, attention
deficits, lack of organizational skills, metacognition, poor linguistic expression, short-term and
long-term memory, work habits and at the same time the history of learning failures have a
negative influence on their learning self-image and learning motivation. They are frequently
mocked by their peers and often drop out in secondary schools due to all the frustration. Because
the Basic School Act no longer classifies them as children with special needs since 2007, they
are no longer entitled to additional hours of professional help. The help they receive is organized
with a five-step model of learning support. The teaching of natural science competences is
nowadays very important, since the subject of biology covers all areas of life and society.
Students thus learn about the processes that are occurring inside us, but at the same time, we
must encourage critical thinking for them to develop a responsible attitude towards nature, also
from the point of view of sustainable development. Since the processes that take place in nature
and inside us are very complex, biology, despite its connection to life, is a very abstract science
that can cause problems to many students with learning difficulties, especially to slow learners.
The aim of the Master's thesis is to extract key information about the characteristics and needs
of slow learners in the subject of biology and the strategies and adaptations of the learning
environment, which are already used by the sample of biology teachers from north-eastern
Slovenia in teaching slow learners. On the basis of the information obtained, I will develop a
manual for biology teachers in order to improve teaching and learning of the studied group of
students. |
Sekundarne ključne besede: |
learning difficulty;primary education;biology;učne težave;osnovnošolski pouk;biologija; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Predmetno poučevanje, Dvopredmetni učitelj: Biologija in kemija |
Strani: |
98 str., [104] str. pril. |
ID: |
11423464 |