Povzetek
Purpose:
The purpose of this paper is to reveal the competence of security guards, mainly through the eyes of security managers and users of security services, in the area of security personnel’s competence in carrying out security tasks. In this paper, we wish to ascertain how the guards’ competencies are assessed by security managers and security service users, and if their assessments differ. We also analyse whether there are differences between the competencies self-assessed by private security guards and how they are assessed by their managers and service users.
Methods:
For the purposes of the literature review, we analysed domestic and foreign sources and domestic legislation, and conducted a quantitative survey on competencies with all three groups (users of security services, security managers, security guards). For the data collection, we employed a questionnaire to evaluate competencies using a five-point scale.
Findings:
The findings suggest security guards’ interpersonal competencies are evaluated better by the users of security services than by security guards themselves. Both security guards and security managers assessed themselves similarly in terms of their own interpersonal competencies. To realise the full potential of the non-government institutional, as well as non-institutional, provision of security, the mentality of the management structures of both the users and providers of security services must change, while also better educating the security personnel, ensuring a suitable salary for their work, and demanding the correct performance of their tasks and duties.
Originality/Value:
The paper provides a useful starting point in the field of private security for the development of competence models, which should be based on employee competencies and security services users’ needs.
Ključne besede
Ni podatka o ključnih besedah
Podatki
Jezik: |
Angleški jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UM FVV - Fakulteta za varnostne vede |
UDK: |
351.746.2(497.4) |
COBISS: |
3287786
|
ISSN: |
1580-0253 |
Matična publikacija: |
Varstvoslovje
|
Št. ogledov: |
458 |
Št. prenosov: |
23 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Slovenski jezik |
Sekundarni naslov: |
Ocena kompetenc zasebnih varnostnikov v Sloveniji z vidika uporabnikov varnostnih storitev ter varnostnih menedžerjev |
Sekundarni povzetek: |
Namen prispevka:
Namen prispevka je prikazati razvoj zasebnega varovanja v Republiki Sloveniji predvsem skozi oči varnostnih menedžerjev in uporabnikov varnostnih storitev na področju kompetenc varnostnega osebja, ki izvaja varnostne naloge. V prispevku želimo ugotoviti, kako varnostni menedžerji in uporabniki varnostnih storitev ocenjujejo kompetence zaposlenih, ali med njimi prihaja do razkoraka. Prav tako bomo analizirali, ali prihaja do razlik med samooceno kompetenc varnostnikov ter oceno teh kompetenc s strani njihovih vodij in uporabnikov njihovih storitev.
Metode:
Za namene pregleda literature smo analizirali domače in tuje vire ter zakonodajo, v delu kompetenc pa smo opravili anketiranje vseh treh skupin (uporabnikov varnostnih storitev, varnostnih menedžerjev, varnostnikov). Za zbiranje podatkov smo uporabili vprašalnik, kjer smo kompetence ocenjevali s pomočjo petstopenjske lestvice.
Ugotovitve:
Ugotovitve kažejo, da medosebne kompetence varnostnega osebja više ocenjujejo naročniki/uporabniki varnostnih storitev kot varnostniki (varnostno osebje). Za razvoj vseh potencialov nedržavnega institucionalnega zagotavljanja varnosti je treba spremeniti naravnanost tako ponudnikov varnostnih storitev kakor tudi uporabnikov varnostnih storitev, hkrati pa izboljšati usposabljanje, predvsem neformalno, varnostnega osebja, ki bo za primerno plačo kvalitetno izvajalo svoje naloge in dolžnosti.
Izvirnost/pomembnost prispevka:
Prispevek predstavlja kratek pregled razvoja zasebnega varovanja v Republiki Sloveniji ter predstavlja enega od izhodišč za razvoj kompetenčnih modelov na področju zasebnega varovanja, ki mora temeljiti na sposobnostih zaposlenih, ki jih pričakujejo in potrebujejo uporabniki varnostnih storitev. |
Sekundarne ključne besede: |
zasebno varovanje;varnostniki;varnostni managerji;uporabniki varnostnih storitev;kompetence;kakovost;Slovenija; |
Vrsta dela (COBISS): |
Znanstveno delo |
Strani: |
str. 400-417 |
Letnik: |
ǂLetn. ǂ18 |
Zvezek: |
ǂšt. ǂ4 |
Čas izdaje: |
2016 |
ID: |
11559932 |