magistrsko delo
Povzetek
Magistrsko delo ugotavlja, kako s programi obiskovanja Naravnega rezervata Škocjanski zatok (NRŠZ) in sodelovanja obiskovalcev pri upravljanju spodbujamo odgovorno vedenje do narave. Temelji na uporabi kvantitativnih (metoda neposrednega opazovanja, anketiranje in metoda prostih asociacij) in kvalitativnih metod raziskovanja (fokusni in polstrukturirani intervju ter opazovanje z udeležbo). Glavnino obiskovalcev NRŠZ sestavljajo višje izobraženi posamezniki iz bližnje okolice, ki območje obiskujejo zaradi rekreacije, lepe narave, miru ter opazovanja ptic, drugih živali in rastlin. Poskusne aktivnosti obiskovanja NRŠZ in sodelovanja pri upravljanju z višjo stopnjo vključenosti udeležencev in stika z naravo so bolj vplivale na spremembe vedenja udeležencev. Raziskava je potrdila tudi povečanje pripadnosti naravovarstvenim ciljem NRŠZ zaradi vključevanja obiskovalcev v proces priprave programov obiska in sodelovanja pri upravljanju. Pomembne življenjske izkušnje - neposredno doživljanje narave v mladosti ob prisotnosti pomembnih soljudi - so zelo pozitivno zaznamovale sedanji odnos udeležencev in njihovo naklonjenost do narave. Predstave otrok o pojmih, povezanih z NRŠZ, se oblikujejo predvsem na živi naravi, pri čemer izrazito izstopajo ptice in živali. Za otroke v starosti do 11-12 let je NRŠZ predvsem območje doživljanja narave in ustvarjanja čustvenih vezi z njo. Spoznavanje bolj kompleksnih in abstraktnih pojmov s področja biologije in ohranjanja narave je primerno pri mladostnikih, starejših od 12 let.
Ključne besede
ohranjanje narave;Škocjanski zatok;odgovorno vedenje;vzgoja in izobraževanje;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL BF - Biotehniška fakulteta |
Založnik: |
[N. Šalaja] |
UDK: |
502/504:338.48-53:79:712.2(497.4 Škocjanski zatok)(043.2)=163.6 |
COBISS: |
4359846
|
Št. ogledov: |
420 |
Št. prenosov: |
112 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Škocjanski zatok nature reserve visitation programmes aiming at encouraging responsible behavior towards nature |
Sekundarni povzetek: |
The master thesis studies the impact of the visitation programmes and site management participation in Škocjanski zatok N.R. on encouraging responsible behavior towards nature. Quantitative (direct observation method, questionnaires and word association test) as well as qualitative research methods (focus group and semi-structured interviews and participant observation method) were used. The majority of the reserve visitors are locals with above-average education, who visit the reserve for recreation, beautiful nature, peace and observation of birds, other animals and plants. The tested visitation and site management activities with higher participation levels and direct nature experience had a more profound impact on positive behavioral changes. Increased connectedness with the reserve conservation goals upon participation in visitor programs was also confirmed. Significant life experiences - direct childhood nature experience supported by adult and peer role models - proved to have a very positive impact on their recent attitude and fondness of nature. The children's conceptions about Škocjanski zatok are predominantly developed with regard to animal and plant species, particularly birds and other animals. For children below the ages of 11 or 12, the nature reserve is an area of nature experience where they can create emotional bonds with nature. Learning about more complex and abstract biological and nature conservation concepts is suitable for the youth above the age of 12. |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Biotehniška fakulteta |
Strani: |
XIII f., 201 str. |
ID: |
11578976 |