diplomsko delo
Andrej Cvikl (Avtor), Breda Kegl (Mentor), Ivo Prah (Komentor)

Povzetek

V diplomskem delu je opisana morebitna uporaba in vpliv električno gnanega kompresorja na 1,6-litrski, dizelski motor, ki že v osnovi vsebuje turbo polnilnik. Opisan je sistem z dodanim kompresorjem in brez njega. Izvedena je bila primerjava rezultatov motorja obeh polnilnih sistemov pri polni obremenitvi motorja in tudi pri dinamičnem obratovanju. Pri dinamičnem obratovanju je bila pozornost usmerjena na zmanjšanje pojava turbo luknje, pri polni obremenitvi motorja pa na povišano moč ter navor motorja pri nižjih vrtilnih frekvencah. V delu so predstavljene osnove motorjev z notranjim zgorevanjem, tlačno polnjeni motorji, programska oprema AVL BOOSTTM, postopek dela v programu in rezultati izvedene simulacije.

Ključne besede

motorji z notranjim zgorevanjem;numerična simulacija;turbo kompresor;električno gnan kompresor;diplomske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: [A. Cvikl]
UDK: 621.434.018(043.2)
COBISS: 46536707 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 565
Št. prenosov: 118
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Analysis of an impact of an electrically driven turbo compressor on steady state and the transient engine performance
Sekundarni povzetek: In this work is described a potential use and impact of an electrically driven turbo compressor on a 1,6-liter, diesel engine which includes by default a turbocharger. The basic system and the system with added turbo compressor are explained. A comparison of the engine performance results of both systems at full load steady state and at transient load pick-up operation was performed. By the engine transient operation, the main focus was paid on reduction of the turbo lag whereas at steady state full load, on the higher engine power and torque at low end engine speeds. Topics presented in this work are internal combustion engine basics, turbocharged engines, simulation software AVL BOOSTTM, work process in the software and the results of the conducted simulation.
Sekundarne ključne besede: internal combustion engine;numerical simulation;turbocharger;electrically driven compressor;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za strojništvo, Energetsko, procesno in okoljsko strojništvo
Strani: IX, 38 f.
ID: 11721968