diplomska naloga
Anja Potočnik (Avtor), Mojca Amon (Recenzent), Friderika Kresal (Mentor)

Povzetek

S staranjem se zmanjša učinkovitost vidnega, vestibularnega in somatosenzoričnega oziroma proprioceptivnega sistema. Zmanjšanja se tudi gibljivost sklepov in mišična moč za ohranjanje oziroma vzpostavljanje ravnotežja, kar privede do padca. Z našo diplomsko nalogo želimo ugotoviti, ali lahko učenje zahtevnih motoričnih spretnosti vpliva na gibalne sposobnosti starostnikov. V obravnavani literaturi smo pregledali 10 raziskav, pri katerih smo izključili premalo število preiskovancev, obravnavo mlajših od 60 let, vsebinsko neskladna besedila z vsebino diplomskega dela, nezaključene raziskave in raziskave brez dostopa do celotnega besedila. Raziskave kažejo, da lahko z učenjem zahtevnih motoričnih spretnosti bistveno vplivamo na ravnotežje in druge gibalne sposobnosti starostnikov. Vadba vpliva tudi na spremembo anatomije možganov in vpliva na izboljšanje kognitivne zmogljivosti. S pregledom literature smo ugotovili, da imajo tisti, ki so obiskovali tečaj različnih motoričnih sposobnosti vsaj 2 meseca, izboljšane gibalne sposobnosti v primerjavi z neaktivnimi starostniki. Izboljšali so si dinamično ravnotežje, gibljivost, reakcijski čas in moč mišic. Zaradi izboljšane moči posturalnih mišic lahko vzdržujejo sproščeno telesno držo. Na koncu smo ugotovili, da ima lahko učenje motorične spretnosti potencialne koristi na senzorični in motorični sistem za vzdrževanje in ohranjanje ravnotežja med stojo. S takim učenjem bi si starejši izboljšali ravnotežje, lažje nadzorovali držo, prav tako bi se zmanjšalo število padcev.

Ključne besede

ravnotežje starostnikov;motorika;senzorične spretnosti;motorične spretnosti;vplivi vadbe;starostniki;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Založnik: [A. Potočnik]
UDK: 615.8
COBISS: 17636099 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 51
Št. prenosov: 8
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Impact of learning demanding motor skills in elderly
Sekundarni povzetek: With aging, the effectiveness of the visual, vestibular, and somatosensory or proprioceptive systems is reduced, as well as the mobility of the joints and muscular strength to maintain or restore balance, which results in fall. In our graduation thesis we want to determine if learning demanding motor skills could affect the mobility of older people. In the literature review, we included 10 research that excluded a small number of subjects, age under 60, inconsistent content with diploma content, incomplete research, and full-text research. Research shows that learning demanding motor skills can significantly affect the balance and other motor skills of the elderly. Exercise also has an effect on changing the anatomy of the brain and improving cognitive performance. The results show that those who have had different motor skills and have been training, for at least 2 months, compared to inactive elderly, have improved mobility. They have improved their dynamic balance, agility, reaction time and muscle strength to maintain a relaxed posture due to improved postural muscle strength. To conclude, we have learned that learning motor skills can have potential benefits to the sensory and motor system for maintaining balance during posture, which would improve balance, posture control and also reduce falls.
Sekundarne ključne besede: balance in eldery;motor control;motor learning;sensory systems;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0020382
Komentar na gradivo: Visokošolski zavod Fizioterapevtika
Strani: III, 35 str.
ID: 11757969
Priporočena dela:
, (didaktični pripomočki za zmanjševanje morebitnih težav zaradi disleksije pri predšolskih otrocih)
, diplomska naloga