magistrsko delo
Urška Zalar (Avtor), Peter Stanković (Mentor)

Povzetek

Magistrsko delo se ukvarja z raziskovanjem simbolnega mesta alkohola v sodobni slovenski kulturi narodnozabavne glasbe. Zastavlja si vprašanje, ali je alkohol pomemben del slovenske kulture in kakšno je njegovo simbolno mesto v sodobni narodnozabavni glasbi, kamor spadata tako starejša kot novejša produkcija. Slovenija že desetletja presega evropsko povprečje registrirane porabe alkohola, v državi je prisotna velika dostopnost alkohola, običaji, ki spodbujajo pitje alkohola, pomanjkanje preventivnih programov in velika strpnost do alkohola. Narodnozabavna glasba je sodoben pojav slovenske glasbene kulture, ki se je pojavila v 19. stoletju, razvila pa iz ljudske glasbe. Naloga obsega semiotično analizo vzorca 15 skladb, ki imajo alkoholno tematiko in so bile uvrščene na lestvico stotih najbolj predvajanih skladb v reparticijskem razredu 110 % komercialne in nekomercialne radijske postaje. Sto najbolj predvajanih skladb se obravnava kot indikator okusa, glasbene urednike pa kot posrednike širšega družbenega okusa. Narodnozabavni žanr vzpostavlja pozitiven odnos do pitja alkohola in ga ne problematizira. Alkohol je prek besedil vpeljan v vsakdanje dogodke v življenju v kontekstu totalnega družbenega dejstva, pretirano uživanje alkohola, ki je del veseljaške narave narodnozabavnega konteksta, je legitimno, logično in spoštovanja vredno.

Ključne besede

alkohol;narodnozabavna glasba;semiotična analiza besedil;popularna kultura;Narodnozabavna glasba;Alkohol;Množična kultura;Slovenija;Magistrska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
Založnik: [U. Zalar]
UDK: 316.7:784.4(497.4)(043.2)
COBISS: 21714179 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 512
Št. prenosov: 165
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The symbolic position of alcohol in the contemporary Slovenian culture of folk pop music
Sekundarni povzetek: The aim of this research is to explore the symbolic position of alcohol in the contemporary Slovenian culture of folk pop music. It begs the question of whether alcohol is an important part of Slovenian culture and what is its symbolic place in contemporary folk pop music, including both older and newer productions. For decades Slovenia has exceeded the European average of registered alcohol consumption. Slovenian folk pop music is a contemporary phenomenon, which emerged in the 19th century and developed from traditional folk music. The research consists of a semiotic analysis of a sample of 15 songs that are alcohol-themed and ranked among the 100 most played songs in repartition class 110 % commercial and non-commercial radio stations. We look at the 100 most played songs as an indicator of taste and at music editors as intermediaries of a broader social taste. The folk pop music genre establishes a positive attitude towards drinking and does not problematize it. Alcohol is introduced through lyrics describing events of everyday life in the context of the total social fact that excessive alcohol consumption, which is part of the convivial nature of folk pop music, is legitimate, logical, and respectable.
Sekundarne ključne besede: alcohol;popular-national folk music;semiotic text analysis;popular culture;Volksmusik;Alcohol;Popular culture;Slovenia;Master's theses;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za družbene vede
Strani: 107 str.
ID: 11872286