magistrsko delo
Povzetek
Spoštovanje otrokovih pravic je v današnjem času izjemno pomembno področje, ki mu družba namenja vse večjo pozornost. Ena iz med temeljnih otrokovih pravic je tudi pravica do participacije. V magistrskem delu ugotavljam, da ni vsako sodelovanje otrok tudi že resnična participacija. V kolikor je otrokom omogočeno zgolj, da sodelujejo, vendar pa njihovo sodelovanje ne vpliva na odločitve, ki so sprejete, je takšna participacija zgolj navidezna in zavajajoča. Ključno je, da zaposleni na šoli mnenje učencev poslušajo in jim omogočijo, da vplivajo na odločitve, ki so sprejete. Analiza odgovorov učencev v fokusnih skupinah je pokazala, da se učenci v OŠ pri nas z otrokovimi pravicami pri pouku seznanijo. Učenci v šoli lahko izrazijo mnenje predvsem kot odziv na neko dogajanje, če se na primer pritožijo, redko pa so vključeni v načrtovanje učnega procesa in sprejemanje pomembnejših odločitev na šoli. Na nekaterih področjih učenci tudi ne prejmejo povratnih informacij na mnenje, ki ga izrazijo, kot je to na primer pri izpolnjevanju anket.
Ključne besede
učenci;participacija;učinki;Otrokove pravice;Učenci;Osnovne šole;Magistrska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2020 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL FDV - Fakulteta za družbene vede |
Založnik: |
[A. Istenič] |
UDK: |
373.3(043.2) |
COBISS: |
21992195
|
Št. ogledov: |
496 |
Št. prenosov: |
136 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
The effects of participation of pupils in Slovenian primary schools |
Sekundarni povzetek: |
Respecting childrenʼs rights is nowadays an extremely important field, to which society is paying increasing attention. One of the fundamental rights of the child is the right to participation. In the masters thesis, I find that not every participation is already a true participation. If it is possible for children only to participate, but their participation does not affect the decision making, such participation is only apparent and misleading. It is crucial that adults listen to the opinion of children and provide feedback and make it possible that their opinion affects the final decisions. An analysis of the answers of children in focus groups has shown that primary school pupils in Slovenia get acquainted with childrens rights during class. Pupils in school are allowed to express their opinion as a reaction to events in the school, while they are rarely included into planning of the learning process. In some fields, where children provide their opinion, like in the case of surveys, pupils do mostly not receive feedback about the results of the survey. |
Sekundarne ključne besede: |
pupils;participation;effects;Children's rights;School children;Elementary schools;Master's theses; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Študijski program: |
0 |
Konec prepovedi (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Fak. za družbene vede |
Strani: |
61 str. |
ID: |
11880834 |