diplomsko delo
Urška Zlodej (Avtor), Miran Muhič (Mentor)

Povzetek

Diplomsko delo z naslovom Gibalna ustvarjalnost v predšolskem obdobju je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opisali ustvarjalnost in njen razvoj, ustvarjalno mišljenje, gibalno ustvarjalnost. Predstavili smo test za merjenje ustvarjalnosti pri predšolskih otroci, in sicer Mislimo ustvarjalno v gibanju ("Thinking creatively in action and movement " TCAM). Omenili smo nadarjenost, modele nadarjenosti in gibalno nadarjenost. Na koncu teoretičnega dela pa so predstavljene dosedanje raziskave in ugotovitve, ki se navezujejo na našo temo diplomskega dela. V empiričnem delu smo uporabili kavzalno-ne eksperimentalno metodo raziskovanja. Glavni namen diplomskega dela je bil izmeriti in analizirati gibalno ustvarjalnost otrok, starih 5-6 let. Vzorec je zajemal 42 otrok drugega starostnega obdobja. V mesecu marcu in maju 2019 smo izvedli motorični test TCAM v Javnem zavodu Vrtec Zreče. S pomočjo testa smo pridobili podatke za fluentnost, originalnost in fleksibilnost vseh uporabljenih pripomočkov (žoga, žogica, kolebnica in obroč). Na podlagi hi-kvadra testa je bilo ugotovljeno, da je pri vseh uporabljenih pripomočkih prišlo do statistično pomembne povezanosti med rezultati prvega testiranja TCAM in rezultati drugega testiranja TCAM. S pomočjo t-testa za neodvisne vzorce smo ugotovili, da je prišlo do statistično značilne razlike med prvim in drugim testiranjem motoričnega testa TCAM, medtem ko razlika v rezultatih motoričnega testa glede na spol ni statistično značilna.

Ključne besede

diplomska dela;gibalna ustvarjalnost;divergentno in ustvarjalno mišljenje;test Mislimo ustvarjalno v gibanju;gibalna nadarjenost;modeli nadarjenosti;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [U. Zlodej]
UDK: 796.012.4-053.4(043.2)
COBISS: 27690243 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 612
Št. prenosov: 251
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Physical creativity in the preschool period
Sekundarni povzetek: This diploma thesis called Physical creativity in the preschool period consists of a theoretical and an empirical part. In the theoretical part we described creativity and its development, creative thinking and physical creativity. The test for measuring creativity in preschool children was presented - "Thinking creatively in action and movement" (TCAM). Giftedness, models of giftedness and physical giftedness were discussed. At the end of the theoretical part, the previous research and findings related to the topic of the diploma thesis were presented. In the empirical part, we used the causal non-experimental research method. The main purpose of the thesis was to measure and analyze the physical creativity of children aged 5-6 years. The sample included 42 children of the second age group. In March and May 2019, we performed TCAM physical test at Javni zavod Vrtec Zreče. We obtained data for fluency, originality and flexibility of all accessories used (a ball, a small ball, a skipping rope and a hoop). There was a statistically significant correlation between the results of the first TCAM test and the results of the second TCAM test. There was also a statistically significant difference between the first and the second TCAM physical test, while the difference in physical test results by gender was not statistically significant.
Sekundarne ključne besede: theses;physical creativity;divergent and creative thinking;Thinking creatively in action and movement (TCAM);physical giftedness;models of giftedness;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo
Strani: XII, 56 f., [3] f. pril.
ID: 11900057
Priporočena dela:
, preizkus ustvarjalnega mišljenja z risanjem (TCT-DP) ob izvedbi tehničnih dejavnosti v vrtcu