diplomsko delo
Povzetek
V teoretičnem uvodu diplomskega dela predstavim različne razsežnosti pojma travma, opredelim travmo in vrste travm, jo povežem s kulturnim kontekstom, predstavim tudi poglavje travma in telo ter posledice travmatičnih izkušenj. Posebno pozornost namenim tudi pojmoma retravmatizacija in sekundarna travma. V nadaljevanju predstavim študijo o obremenjujočih izkušnjah in podrobneje predstavim izzive otrok in mladostnikov z izkušnjo travme, ki vstopajo v šolo in prihajajo v stik s centrom za socialno delo. Predstavim tudi pristop, utemeljen na razumevanju travme, in njegova izhodišča. V nadaljevanju predstavim tudi primer šole, ki upošteva pristop, utemeljen na razumevanju travme. Na koncu na kratko predstavim teorijo navezanosti in pristop, ki temelji na razumevanju pomena varne navezanosti. V empiričnem delu naloge predstavim ugotovitve kvalitativne raziskave. V raziskavi me je zanimalo, kako strokovni/-e delavci/-ke na Osnovni šoli Radeče in Centru za socialno delo Laško razumejo pojem obremenjujoče izkušnje v otroštvu in na kakšen način te izkušnje prepoznavajo. Zanimalo me je tudi, če in na kakšen način vidijo povezavo med obremenjujočimi izkušnjami v otroštvu in potekom življenja v odraslosti. Pri raziskovanjem me je zanimalo še, kako ukrepajo v primeru prepoznavanja obremenjujočih izkušenj.
Ključne besede
travme;sekundarna travma;retravmatizacija;otroci in mladostniki;šola;socialno delo;pristop utemeljen na razumevanju travme;stili navezanosti;varna navezanost;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2020 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UL FSD - Fakulteta za socialno delo |
Založnik: |
[V. Celestina Jeraj] |
UDK: |
376:159.95 |
COBISS: |
29816835
|
Št. ogledov: |
575 |
Št. prenosov: |
166 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Help and support for children with traumatic experience in Radeče |
Sekundarni povzetek: |
In the theoretical introduction of the dissertation I discuss what trauma is. I look at different kinds of trauma, trauma in relation to cultural context, trauma and body, and explain the consequences of trauma. I also discuss the terms secondary trauma and retraumatization. In the continuation I present the Adverse Childhood Experiences (ACE) study and discuss in greater detail the challenges children and adolescents with adverse childhood experiences face in school and with social care. Additionally, I introduce trauma informed care and its principles. I argue such an approach is essential and I provide an example of a school, which follows trauma informed care. Finally, I discuss attachment theory and a new approach, which is based on the understanding of attachment theory. In the empirical part, I present the findings of my qualitative study. As part of the research I was interested to learn how qualified members of staff in primary school Radeče and at the Social care centre Laško interpret the term 'adverse childhood experiences' and how they recognise such experiences. I additionally wanted to find out if the interviewees saw any connection between adverse childhood experiences and adult life. Lastly, I inquired about their response to adverse childhood experiences. |
Sekundarne ključne besede: |
trauma;secondary trauma;retraumatization;adverse childhood experiences;children with adverse childhood experiences in school;social care and children with adverse childhood experiences;trauma-informed approach;attachment theory; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Študijski program: |
0 |
Konec prepovedi (OpenAIRE): |
1970-01-01 |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Fakulteta za socialno delo |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (172 str.)) |
ID: |
11966039 |