diplomsko delo
Neja Kolenc (Avtor), Miha Marinšek (Mentor), Janja Tekavc (Komentor)

Povzetek

V diplomskem delu smo želeli raziskati povezanost redne telesne aktivnosti s psihološko odpornostjo pri vzgojiteljih in pomočnikih vzgojiteljev predšolskih otrok. S pomočjo deskriptivne metode raziskovanja smo raziskali vzorec 79 anketirancev in podatke kvantitativno obdelali. Tako smo pridobili pomembne ugotovitve o količini telesne aktivnosti in psihološke odpornosti, ki odlikuje anketirane vzgojitelje. Do ugotovitev smo prišli z Mednarodnim vprašalnikom telesne aktivnosti (International Psysical Activity Questionnaire), ki nudi standardno kategorizacijo telesne aktivnosti na nizko, zmerno in visoko telesno aktivne posameznike, in z Lestvico psihološke odpornosti (Brief Resilience Scale), s katero dobimo standardne kategorije psihološke odpornosti (nizka, normalna in visoka). Na podlagi razvrstitve anketirancev v kategorije in dobljenih rezultatov smo ugotovili, da sta telesna aktivnost in psihološka odpornost zmerno povezani, kar smo podkrepili tudi z izsledki iz literature. Z raziskavo smo posledično ob preverjanju količine in intenzivnosti telesne aktivnosti ugotovili, da se pedagoški delavci v vrtcih gibljejo v skladu z veljavnimi smernicami. Kar zadeva psihološko odpornost, pa lahko po obdelavi podatkov sklepamo, da med različno starimi vzgojitelji oziroma vzgojitelji, ki poučujejo v različnih starostnih skupinah, ni razlik.

Ključne besede

diplomska dela;čuječnost;psihološka odpornost;stres;stresor;telesna aktivnost;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [N. Kolenc]
UDK: 796:373.2.011.3-051:304.35(043.2)
COBISS: 37985539 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 524
Št. prenosov: 151
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Physical activity and psychological resilience of the educator
Sekundarni povzetek: In my thesis we wish to get to know the connection between the regular physical activity and psycological resilience of educators and educator assistants working with preschool children. By means of descriptive research method we explored the sample of 79 respondents and quantitatively processed all data obtained. On the above mentioned basis we got important findings regarding the quantity of physical activity and quantity of psychological resilience of respondents included. We obtained the findings by means of the International psysical activity questionnaire which enables the standard categorization of physical activity i. e. low, moderate and high physically active individuals as well as by means of the Brief Resilience Scale enabling the standard categories of psychological resilience i. e. low, normal and high. On the basis of respondent classification on categories and obtained results it could be determined that physical activity and psychological resilience are moderately connected which could be supported by findings in literature. Consequently, on the basis of checking the quantity and intensity of physical activity we found out that educators and assistants in kindergartens are active in accordance with any and all valid guidelines. As regards psychological resilience it could be concluded that are no difference between educators of different age who teach children in different age gropus.
Sekundarne ključne besede: theses;mindfullness;psychological resilience;stress;stressor;physical activity;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo
Strani: IX f., 59 str.
ID: 12027167
Priporočena dela:
, [diplomska naloga]
, diplomska naloga višjega strokovnega izobraževanja
, diplomsko delo