primerjava Slovenije in Finske
Urška Koritnik (Avtor), Damjan Lajh (Mentor)

Povzetek

Izobraževanje postaja v modernem svetu vedno bolj pomembno, njegov vpliv se širi na ekonomijo in ostala politična polja. OECD meri bruto proizvod izobraževanja in s tem postavlja smernice razvoja izobraževanja, ki bodo služile sodobnemu globalnemu napredku. OECD izvaja PISA raziskavo med 15-letniki, kjer ocenjujejo uporabo znanja v življenjskih situacijah. Iz te raziskave OECD ponudi širok spekter podatkov, ki služijo kot priporočila. V nalogi je narejena raziskava uporabe teh podatkov za nadaljnji razvoj šolskega sistema in primerjava med Finsko in Slovenijo. Finska v PISI zavzema prva mesta skoraj na vseh področjih. Svoj sistem izobraževanja so skozi zgodovino izoblikovali na temeljih enakosti in pravičnosti ter s tem razvili enega izmed boljših izobraževalnih sistemov na svetu. Cilj je torej dobiti vpogled v uporabnost teh rezultatov in dejansko uporabo v omenjenih državah. Raziskava je zasnovana na družboslovnem intervjuju strokovnjakov s področja šolstva, ki prihajajo iz Finske in Slovenije. Strokovnjaki iz vsake države, zaposleni na pristojnem ministrstvu in na inštitutu, ki se ukvarja s pedagogiko in šolskim sistemom. Iz raziskav lahko sklepamo, da državi vseskozi posodabljata izobraževalni sistem, med drugim tudi na podlagi rezultatov PISA, ki jim služijo kot pokazatelj pomanjkljivosti. Tako lahko zaključimo, da ima PISA posredno ali neposredno velik vpliv na razvoj izobraževanja na lokalnem nivoju in tudi na globalnem.

Ključne besede

PISA;izobraževanje;evalvacija;oblikovanje javnih politik na podlagi podatkov;Izobraževalna politika;Raziskave;Vrednotenje;Finska;Slovenija;Diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
Založnik: [U. Koritnik]
UDK: 303:37(480:497.4)(043.2)
COBISS: 31919363 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 375
Št. prenosov: 96
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Using the results of the evaluation of the international PISA survey: a comparison of Slovenia and Finland
Sekundarni povzetek: Education is becoming increasingly important in the modern world, its influence is spreading to the economy and other political fields. The OECD measures the gross product of education and thus sets guidelines for the development of education that will serve modern global progress. The OECD conducts a PISA survey among 15-year-olds to assess the use of knowledge in life situations. From this research, the OECD offers a wide range of data that serve as recommendations. The paper investigates the use of this data for the further development of the school system and a comparison between Finland and Slovenia. Finland ranks first in PISI in almost all areas. Throughout history, they have shaped their education system on the foundations of equality and justice, thus developing one of the best education systems in the world. The aim is therefore to gain insight into the applicability of these results and their actual application in these countries. The research is based on a social science interview of education experts from Finland and Slovenia. Experts from each country, one employed at the competent ministry and the other at an institute dealing with pedagogy and the school system. Research shows that the two countries are constantly updating their education system, including on the basis of PISA results, which serve as an indicator of their shortcomings. Thus, we can conclude that PISA has a direct or indirect great influence on the development of education at the local level as well as globally.
Sekundarne ključne besede: PISA;education;evaluation;evidence based policy making;Educational policy;Research works;Evaluation;Finland;Slovenia;Graduate theses;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za družbene vede
Strani: 55 str.
ID: 12042747