Dnevnik in 24UR
Vita Vlašič (Avtor), Monika Kalin Golob (Mentor), Samo Kropivnik (Komentor)

Povzetek

Televizija Slovenija si medijski trg deli s komercialnimi televizijskimi postajami. Kljub temu, da je del javnega servisa, se ne more izogniti konkurenčnemu boju za gledalce. Nenehni pritiski po visoki gledanosti in s tem tržni učinkovitosti vodijo v iskanje novih načinov novinarskega sporočanja. Nekoč je bil informativni žanr strogo ločen od interpretativnega, zdaj pa se prepletata. Magistrsko delo raziskuje jezikovna sredstva, ki tvorijo ločnico med stilno nevtralnim objektiviziranim in ekspresivnim subjektiviziranim sporočanjem v osrednih dnevnoinformativnih oddajah Dnevnik na Televiziji Slovenija in 24UR na televiziji POP TV. Ker je voditelj osrednja osebnost, ki ima največ avtoritete, nas je zanimalo, s katerimi elementi jezikovnega stila se voditelj na nacionalni televiziji približuje voditelju na komercialni. Ključni cilj je bil dognati, kakšno vlogo ima pri načinu sporočanja nujnost po čim večji gledanosti in obenem, do katere mere se voditelji zavedajo svoje moči. Analiza oddaj je pokazala, da se javna televizija komercialni približuje s spremembo stila in načina upovedovanja informacij. V besedilih so bili prisotni aktualizmi, ki so vzpostavljali stik z gledalcem in ga nagovarjali. Zaznamovana jezikovna sredstva so se z intepretativnim jezikovnim stilom izkazala za način približevanja gledalcem, s tem pa tudi v nekaterih jezikovnih izbirah približevanje nacionalne televizije komercialni.

Ključne besede

jezikovni stil;televizijsko novinarstvo;voditelji televizijskih informativnih oddaj;voditeljski diskurz;Magistrska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
Založnik: [V. Vlašič]
UDK: 075.2:81ʼ27(043.2)
COBISS: 37237251 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 452
Št. prenosov: 143
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Comparison of anchors' discourse in news shows aired by public and commercial broadcasters: Dnevnik and 24UR
Sekundarni povzetek: The public broadcaster Televizija Slovenija shares the media market with commercial broadcasters. Although it provides a public service it cannot avoid competing with them for viewers. Constant pressure for high ratings and market efficiency lead to finding new ways of journalist reporting. News reporting used to be a genre that was very much different from interpretative journalism but now they intertwine. The thesis explores linguistic means that separate the stylistically neutral objectivised reporting from expressive subjectivized reporting in the main daily news shows Dnevnik aired by Televizija Slovenija and POP TV's 24UR. Since the anchor is the person with the most authority, we wanted to see which elements of linguistic style they use at the public TV that are similar to those used at the commercial broadcaster. Our main goal was to determine how the striving for high ratings affects the style of reporting and how aware anchors are of their power. An analysis of the two shows has revealed that the public broadcaster is starting to use similar style in presenting information as the commercial broadcaster. The texts contained journalist phrases to establish contact with the viewer and address them. Using stylistically marked linguistic features and interpretative linguistic style to address viewers, the public TV turned out to be making similar linguistic choices as the commercial TV.
Sekundarne ključne besede: linguistic style;TV journalism;news anchors;anchors' discourse;Televizijske informativne oddaje;Television broadcasting of news;Jezik (jezikoslovje);Language;Novinarstvo;Journalism;Master's theses;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Fak. za družbene vede
Strani: 125 str.
ID: 12109509
Priporočena dela:
, analiza besedila in govorne prezentacije
, študija primerov Odmevi in 24UR ZVEČER
, primerjalna analiza novice na RTV in Planet TV