(diplomsko delo)
Povzetek
Uvod: Vrednote so ideje in prepričanja posameznika in posameznih skupin ljudi. Usmerjajo ljudi k dejanjem, so motivacija ter so usmeritev, kaj je prav in kaj ne. Dijaki kot bodoči profesionalci zdravstvene neke izoblikujejo v procesu šolanja svoje lastne profesionalne vrednote. Namen zaključnega dela je opredeliti razliko med vrednotami dijakov prvih letnikov in dijakov četrtih letnikov dveh srednjih zdravstvenih šol.
Metode: V zaključnem delu je bila uporabljena kvantitativna metodologija. V empiričnem delu je bilo uporabljeno spletno anketiranje. Za analizo podatkov smo uporabili opisne statistične metode. Statistično obdelavo podatkov smo izvedli s programom excel.
Rezultati: Ugotovilo smo, da je pojem vrednota poznan dijakom. Dijaki se strinjajo, da se vrednote skozi življenje spreminjajo. Najpomembnejše vrednote so jim potenčne in moralne vrednote, pri tem so dijakom iz šole A pomembnejše potenčne vrednote, dijakom iz šole B pa moralne vrednote. Dijakom je najpomembnejša vrednota zdravje. Ugotovili smo, da se pomembnost nekaterih vrednot razlikuje med dijaki 1. in dijaki 4. letnikov.
Razprava in Sklep: Dijaki se po večini vpisujejo na srednje zdravstvene šole po lastni volji. Dijaki svoje vrednote izoblikujejo tako pri teoretičnem delu izobraževanja kot pri praktičnem delu izobraževanja, nekatere prevzemajo od medicinskih sester, ki jih vodijo na kliničnih vajah.
Ključne besede
vrednote v zdravstveni negi;vrednote;vrednote skrbi;etične vrednote;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2020 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FZV - Fakulteta za zdravstvene vede |
Založnik: |
[M. Gert] |
UDK: |
316.752-057.87:616-083(043.2) |
COBISS: |
41259011
|
Št. ogledov: |
313 |
Št. prenosov: |
49 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Professional values of secondary nursing school students |
Sekundarni povzetek: |
Intruduction: values are the ideas and beliefs of an invidual groups of people. They guides people to action, they are motivation and they are the guide of what is right and what is wrong. Students as future nursing proffesional, shape their own proffesional values in the schooling process. The purpose of the final work is to define the difference between the values of first-year students and fourt-years students of two secondary medical schools.
Methods: in the final part, a quantitative methodology was used. In the emperical part the online survey was used. Desprictive statistical methods were used to analyze the data. Statistical data processing was performed with the excel program.
Results: We found that the concept of values is familiar to students. Students agree that values are change throughout life. The most important values for them are strong and moral values, with potential values being more important for students from school A and moral values for students from school B. The most important values for students is health. We found that the importance of some values differs between 1st and 4th year students.
Discussion and conclusion: Students mostly enroll in medical high schools of their own free will. Students form their values both in the theoretical work of education and in the practical work of education, some of which they take over from the nurses who guide them in clinical exercises. Students take into account the values of care and the values that are most important in the nursing profession, which is important as more and more ethical dilemmas arise in clinical practice. |
Sekundarne ključne besede: |
values in nursing;values;concern values;ethicall values; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za zdravstvene vede |
Strani: |
IV, 33 f., 4 f. pril. |
ID: |
12112436 |