magistrsko delo

Povzetek

Vrednote in predstave dela se spreminjajo skladno s spreminjanjem naše družbe in prevladujočih predstav in ideologij. Karierni začetniki so bili izpostavljeni različnim množičnim vplivom (kot so npr. mediji, izobraževanje, starši) in so tako v obdobju odraščanja razvili drugačna pričakovanja in predstave, povezane z delom. S kvalitativno študijo smo želeli izvedeti, katere so prevladujoče socialne predstave vodij manjših podjetij o kariernih začetnikih. V raziskavi je sodelovalo devet vodij. Kot glavne teme o doživljanju kariernih začetnikov so se pokazale: pričakovanje aktivne vloge mentorja, osredotočenost nase, nerealna pričakovanja in dvojen pristop k delu. Prepoznana je bila tudi vloga širših družbenih dejavnikov pri značilnostih kariernih začetnikov (vzgoja in izobraževanja in ekonomska ureditev). Magistrsko delo vsebuje tudi preliminarno raziskavo, kjer so bodoči karierni začetniki (N = 24) odgovorili na pet vinjet, ki so bile oblikovane na podlagi intervjujev z vodjami. Rezultati kažejo na željo bodočih kariernih začetnikov po napredovanju in rasti ter pomembnost denarnih nagrad in spodbud. Raziskava lahko služi kot izhodišče za nadaljnje raziskave o odnosih med vodjami in kariernimi začetniki, prav tako pa njene ugotovitve lahko doprinesejo k zavedanju nekaterih medsebojnih predstav in oblikovanju učinkovitejšega sodelovanja.

Ključne besede

socialne predstave;vodje;manjša podjetja;karierni začetniki;tematska analiza;magistrska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [K. Rakinić]
UDK: 159.9:331.1:316.46(043.2)
COBISS: 51035907 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 457
Št. prenosov: 167
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Small Business Leaders' Social Representations of Career Beginners
Sekundarni povzetek: Work values and perceptions change parallel to the way our society and the prevailing representations and ideologies change. Career beginners are subject to different mass influences (e.g. media, education, parents) and thus develop different expectations and work-related perceptions during adolescence. With a qualitative study we aimed to establish the predominant social representations small business leaders have about career beginners. Nine leaders participated in the study. The main areas with regard to the perception of career beginners proved to be the following: the expectation of an active mentor role, self-centeredness, unrealistic expectations and a dual approach towards work. The influence of broader factors (including education and economic regulation) on today's career beginners was also identified. The master's thesis also contains a preliminary survey in which future career beginners (N = 24) answered five vignettes that were designed based on interviews with leaders. The results show the desire of future career beginners for advancement and growth as well as highlight the importance of monetary rewards and incentives. The study can serve as a starting point for further research on the relationship between leaders and career beginners, while its findings can also contribute to the awareness of some mutual representations and the development of more effective collaborations.
Sekundarne ključne besede: social representations;leaders;small businesses;career beginners;thematic analysis;masters theses;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za psihologijo
Strani: 53 str.
ID: 12114455