Povzetek
 
Članek tematizira podobo balkanskega človeka barbarogenija, kot jo zasnuje eden od osrednjih predstavnikov jugoslovanske avantgarde Ljubomir Micić. Ideji barbara-genija in balkanizacije/barbarizacije Evrope se razvijeta v reviji Zenit, prav tako pa sta zastopani v Micićevi poeziji in prozi (roman Barbarogenij Decivilizator). Podobne sintagme najdemo tudi pri Srečku Kosovelu in akterjih ljubljanske revije Tank. Le-te kažejo na oblikovanje posebne lokalne identitete, ki vzpostavlja tudi nacionalni kontekst njihovega dela. S tem pa pričajo tudi o izvirni misli in umetnostno-zgodovinski specifiki jugoslovanske avantgardne struje, povezane s specifičnimi družbeno-političnimi dogodki v prvih desetletjih 20. stoletja. Funkcija avantgardističnega vračanja k nacionalnim koreninam je sprevračanje hierarhiziranega razmerja do Zahoda z radikalno avtostereotipizacijo. Tako internacionalizacija/kozmopolitskost kot radikalno izpostavljanje nacionalnih karakteristik se kažeta kot strategiji za transgresijo identitet in vzpostavljanje Balkana kot pluralne kulturne identitete s svojo ustvarjalno močjo znotraj jugoslovanske avantgarde.
    Ključne besede
 
jugoslovanska književnost;literarna avantgarda;zenitizem;barbarogenij;imagologija;Evropa;Balkan;kulturna identiteta;Micić;Ljubomir;1895-1971;
    Podatki
 
    
        
            | Jezik: |  
            Slovenski jezik | 
        
        
        
            | Leto izida: |  
            2020 | 
        
            
        
        
            | Tipologija: |  
            1.01 - Izvirni znanstveni članek |         
        
            
        
            | Organizacija: |  
            UNG - Univerza v Novi Gorici |         
        
        
            | UDK: |  
            821.163.09"1921/1926" |         
        
   
        
        
            | COBISS: |  
            
                
                    38228483
                     
                
             | 
        
        
        
            | ISSN: |  
            0351-1189 | 
        
        
  
        
            | Matična publikacija: |  
            
                Primerjalna književnost
             | 
        
        
            | Št. ogledov: |  
            1829 | 
        
        
        
            | Št. prenosov: |  
            100 | 
        
        
        
            | Ocena: |  
            0 (0 glasov) | 
        
        
            | Metapodatki: |  
            
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
             | 
        
    
    
    Ostali podatki
 
    
        
            | Sekundarni jezik: |  
            Angleški jezik | 
        
        
        
        
        
            | Sekundarni povzetek: |  
            The article presents the image of a Balkan man, barbarogenius, as conceived by one of the central representatives of the Yugoslav avant-garde, Ljubomir Micić (1895-1971). The concepts of barbarian-genius and balkanization/barbarization of Europe were developed in the Zenit (1921-1926) journal, and were also represented in Micić's poetry and prose (the novel Barbarogenious Decivilizer). Similar ideas can also be found in the work of Srečko Kosovel (1904-1926) and in the Ljubljana Tank journal (1927). This points to the formation of a specific local identity, which indicates the national context of the Yugoslav avant-garde. In this way, we can track the original thought and art-historical specifics of this avant-garde current, connected with particular socio-political events in the first decades of the twentieth century. Both internationalization/cosmopolitanism and radical exposure of national characteristics can be seen as strategies for the transgression of identities, and for the establishment of the Balkans as a pluralistic cultural identity with its creative power within the Yugoslav avant-garde. | 
        
        
        
            | Sekundarne ključne besede: |  
            Yugoslav literature;literary avant-garde;zenitism;imagology;Europe;the Balkans;cultural identity; | 
        
        
            | URN: |  
            URN:SI:UNG | 
        
        
            
        
            | Vrsta dela (COBISS): |  
            Delo ni kategorizirano | 
        
        
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
            | Strani: |  
            str. 139-157 | 
        
        
           
        
            | Letnik: |  
            ǂLetn. ǂ43 | 
        
        
           
        
            | Zvezek: |  
            ǂšt. ǂ3 | 
        
        
           
        
            | Čas izdaje: |  
            nov. 2020 | 
        
        
           
        
           
        
           
        
            | DOI: |  
            10.3986/pkn.v43.i3.08 | 
        
        
           
        
           
        
          
        
          
        
          
        
         
        
         
        
        
            | ID: |  
            12172059 |