ljubezen, ljubosumje in mimetična želja v Zupanovem romanu Potovanje na konec pomladi
Robert Kuret (Avtor)

Povzetek

Glavno vprašanje pri analizi Potovanja na konec pomladi Vitomila Zupana bo, kako ženski liki za pripovedovalca, profesorja slovenščine, sploh postanejo objekti ljubezni. Pri odgovoru na to vprašanje si bomo pomagali s teorijo mimetične želje Reneja Girarda, ki mu je vodilo predstavljalo vprašanje, kako nek objekt postane objekt želje. Pri tem bom ob koncu prepoznal elemente psihoanalize iz Lacanovega spisa Pomena falosa in teorije ljubosumja, ki ga je kot modifikacijo mimetične teorije razvil Jean-Pierre Dupuy.

Ključne besede

slovenska književnost;slovenski roman;ženski liki;mimetična želja;model želje;objekt želje;ljubosumje;ljubezen;Zupan;Vitomil;1914-1987;"Potovanje na konec pomladi";

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
UDK: 821.163.6.09-31Zupan V.
COBISS: 64587362 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 257
Št. prenosov: 110
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: The main question with regard to analysis of Vitomil Zupan's Potovanje na konec pomladi (Journey to the End of Spring) is how to the narrator, a Slovene teacher, female figures become objects of love. An answer can be found with the help of Rene Girard's theory of mimetic desire, which attempts to deal with how on object becomes an object of desire. Help can also be offered by elements of psychoanalysis from Lacan's essay On the Signification of the Phallus and the theory of jealousy which Jean-Pierre Dupuy developed as a modification of mimetic theory.
Sekundarne ključne besede: Slovenian literature;Slovenian novel;female figures;mimetic desire;model of desire;object of desire;jealousy;love;
Strani: Str. 123-126
DOI: 10.4312/SSJLK.53.123-126
ID: 12352477