Darja Pavlič (Avtor)

Povzetek

Natančno branje Cankarjevih Dunajskih večerov pokaže, da je cikel z zapolnjevanjem praznih mest mogoče narativizirati. Zgodba Dunajskih večerov iz prve izdaje Erotike (1899), povzeta na kratko, govori o tem, kako prvoosebni govorec vara svoje dekle in uživa v senzualnosti, dokler ne doživi streznitve in zahrepeni po smrti. Osnovna zgodba je v drugi izdaji Erotike (1902) ostala nespremenjena, čeprav sta dodani dve novi pesmi. Skupni učinek izpustov in prerazporeditve je bolj izrazit pripovedni lok, manj je zastranitev. Med motivi, ki so sprožili val moraliziranja, poleg prešuštva izstopata lepa grešnica in usodna ženska. Cankar je z estetizacijo senzualnosti oz. enačenjem lepote in greha pokazal, da je dekadenco razumel kot način pobega iz stvarnosti v sanje oz. umetnost.

Ključne besede

slovenska književnost;slovenski pisatelji;lirski cikel;dekadenca;narativnost;Cankar;Ivan;1876-1918;"Dunajski večeri";

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
UDK: 821.163.6.09Cankar I.
COBISS: 67156578 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 350
Št. prenosov: 157
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: A close reading of Cankar's Dunajski večeri (Vienna Evenings) shows that by filling gaps the lyrical cycle can be narrativised. The story of Dunajski večeri from the first edition of Erotika (Erotica, 1899), in brief, concerns how the first person narrator is unfaithful to his girlfriend and relishes sensuality, until he sobers up and longs for death. In the second edition of Erotika (1902) the basic story remains unchanged, although two new poems are added. The combined effect of the omissions and rearrangements is a more defined narrative span with fewer tangents. Among the themes that triggered a wave of moralising, in addition to adultery, are the beautiful female sinner and the femme fatale. By aestheticising sensuality, or equating beauty and sin, Cankar showed that he understood decadence as a means of flight from reality into dreams or art.
Sekundarne ključne besede: Slovenian literature;Slovenian writers;lyrical cycle;decadence;narrativity;
Strani: Str. 55-61
DOI: 10.4312/SSJLK.54.55-61
ID: 12352486
Priporočena dela:
, ni podatka o podnaslovu
, prispevek majhne nacije k svetovni dediščini prihodnosti
, ni podatka o podnaslovu