diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Povzetek
V diplomski nalogi sem raziskala, koliko Slovenci uporabljamo kolesarsko čelado, ko sedemo na kolo, pa naj si bo to samo do bližnje trgovine ali pa dnevna tura po okoljskih krajih. Sestavila sem anketni vprašalnik in izvedla anketo, s katero sem pridobila nekaj rezultatov in ugotovitev.
V prvem delu naloge je predstavljeno stanje varnosti kolesarjev v Sloveniji. Statistično je prikazano s številom ponesrečenih kolesarjev in z vzroki za nesreče. V nekaterih večjih evropskih mestih je glavno prevozno sredstvo kolo. Katera so kolesarjem najbolj prijazna mesta ter ali je tam uporaba čelad obvezna ali ne, je opisano v osrednjem delu naloge. Prav tako so predstavljene nove, zanimive čelade, ki bi verjetno prepričale v uporabo tudi kolesarje na slovenskem trgu. Ste se kdaj vprašali, iz česa je narejena čelada in kakšna so testiranja za čelade? Med seboj sem primerjala nekaj standardov za varnost čelad – prav zanimivo je, kaj vse je treba preizkusiti, da gre čelada lahko v prodajo, in ker nas veliko kolesarjev ne ve, kdaj je čas za zamenjavo čelade, če je ta nepoškodovana, je nekaj stavkov namenjenih tudi tej temi. Zelo nazorno je opisano in predstavljeno, kaj se zgodi s čelado v nesreči.
V drugem delu diplomske naloge so opisani prometno-varnostni projekti za manj nesreč in nevarnosti za kolesarje, kot so Vizija 0, projekt ROSEE, ki ga je vlada v Sloveniji začela že izvajati, in podobni načrti. Veseli me, da se veliko dela na projektih za kolesarje in da se kolesarjem omogoča boljše gibanje po večjih mestih, kot sta Ljubljana in Maribor, ki sta tudi najbolj razviti, kar zadeva kolesarje in njihovo varnost. Verjamem, da bo še naprej poskrbljeno tudi za izvenmestne kolesarske poti, s čimer bo poskrbljeno za večjo varnost, kajti sedaj sta izvenmestna hitrost avtomobilov in neurejenost nekaterih odsekov cest za kolesarjenje prenevarni.
Ključne besede
cestni promet;varnost;udeleženci;kolesarji;kolesarska čelada;uporaba;preventivni ukrepi;diplomske naloge;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2014 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FVV - Fakulteta za varnostne vede |
Založnik: |
M. Gašperin] |
UDK: |
656+629.32(043.2) |
COBISS: |
2746346
|
Št. ogledov: |
731 |
Št. prenosov: |
180 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni povzetek: |
In this diploma project, I did the research how many Slovenian people use their safety helmet when they get on their bicycle, not depending on where they go, just to the supermarket or a longer tour out to the countryside.
I did a research study where I got some of the information. I found out how it is with the cyclists in Europe and witch cities are bicycle friendly, and how it is with the obligational use of safety helmets. The information are mostly gathered from the internet, where I got the statistical reports of cyclist’s accidents and their injuries on the region of Slovenia. The first part is also including some interesting new helmet designs witch would probably convince cyclists in Slovenia to wear them. It is explained how and from what materials safety helmets are made of and compared different safety standards on how they are tested. I also explained when you should exchange your helmet and what could happen in an accident when the safety helmet is no longer good.
In the second part I shed some thought towards the national program for cycling, were they try very hard to reduce the accidents and hazards for cyclists. I described the program ROSEE which the government of Slovenia started to execute. I am happy that so much work is being done for the safety of the cyclists and that that improves their mobility, mostly thru the cities of Ljubljana and Maribor which are the most bicycle friendly cities so far. I know that more work is going to be done out of the cities where high speeds of cars and unsuitable road sections are still very dangerous. |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za varnostne vede, Ljubljana |
Strani: |
42 str., [8] str. pril. |
ID: |
12635969 |