magistrsko delo
Karlo Horvat (Avtor), Miran Rodič (Mentor), Uroš Župerl (Mentor)

Povzetek

V nalogi je predstavljena uporaba simulacijskega modela s sodbenimi sistemi za pomoč voznikom (angl. ADAS – Advanced Driver Assistance Systems) v programskih orodjih AVL za primer vožnje v konvoju. Za sistem treh avtomobilov med vožnjo v koloni je razvit simulacijski model, v katerem bo vodilno vozilo sledilo določenemu profilu predpisane hitrosti, drugo vozilo v konvoju bo sledilo vodilnem vozilu, tretje vozilo v konvoju pa drugemu vozilu. Poleg vzdrževanja želene hitrosti morajo vozila med seboj vzdrževati tudi določeno razdaljo, kar je pomembno za spremljanje vpliva zračnega upora na kolono in s tem na porabo energije. Simulirani so trije tipi avtomobilov (bencinski, električni in hibridni) in podane so ugotovitve, kako se vozila obnašajo v konvoju pri porabi goriva in električne energije ter glede na varnost.

Ključne besede

vozila;optimizacija;mobilnost;model ADAS;vodenje;avtomatizirana vožnja;magistrske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Založnik: [K. Horvat]
UDK: 681.5(043.2)
COBISS: 62251779 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 466
Št. prenosov: 44
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: ADAS models with avl software tools - energy consumption optimization
Sekundarni povzetek: In this thesis, the simulation model of Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) in AVL software tools is presented. For a system of three vehicles driving in a convoy, a simulation model was developed in which the leading vehicle will follow the given velocity profile, the second vehicle in the convoy follows the leading vehicle, while the third vehicle in the convoy follows the second vehicle. In addition to maintaining the desired velocity, vehicles must maintain a prescribed distance between them, which is important for monitoring the impact of air resistance on the convoy, and thus the effects on the energy consumption. Three types of vehicles have been simulated and conclusions are derivated how vehicles respond in terms of fuel or energy consumption as well as of safety.
Sekundarne ključne besede: vehicles;optimization;mobility;ADAS;control;automated driving;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Mehatronika
Strani: XI, 100 f.
ID: 12697471