magistrsko delo
Povzetek
Magistrsko delo se nanaša na lasten projekt Zavetje za brezdomce - No more homeless, ki izhaja iz analize odnosa med umetniškimi praksami in družbeno stvarnostjo. V uvodnem poglavju smo na kratko predstavili pojme, kot so družbena stvarnost, umetniške prakse 20. stoletja in medsebojni dinamični odnosi. Glede na literaturo smo predpostavili, da sodobne umetniške prakse z uporabo novih tehnologij, povezavo z znanostjo, vključevanjem participacije itd. reflektirajo sodobno družbeno stvarnost. V nadaljevanju našega raziskovanja smo naleteli na številne umetnike, ki se navezujejo na tematiko interpretiranja vloge in pomena participacije. Glede na avtorskoumetniški projekt magistrskega dela smo se osredotočili na tri umetniške prakse umetnikov iz Slovenije (Marko Peljhan - Makrolab, Marjetica Potrč in Ooze (Eva Pfannes in Sylvaino Hartenberg) - Of Soil and Water: King's Cross Pond Club in KUD Obrat (Polonca Lovšin, Stefan Doepner, Urška Jurman in Apolonija Šušteršič) - Onkraj gradbišča) ter podrobneje raziskali to področje. Ugotovili smo, da se ob bok participativnosti večkrat postavi samoorganizacijsko načelo. Predpostavili smo, da sta participativnost in samoorganizacijsko načelo ključna relacijska dejavnika med umetniškimi praksami in družbeno stvarnostjo. Na podlagi analiz participativne umetnosti in samoorganizacijskega načela smo zasnovali konceptualno zasnovo lastnega dela Zavetje za brezdomce No more homeless, ki predstavlja zavetje za brezdomce, narejeno iz odpadnih avtomobilskih predmetov ter naravnih materialov.
Ključne besede
magistrska dela;umetniška praksa;participativna umetnost;samoorganizacijsko načelo;metoda DIY/do it yourself -naredi sam;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2021 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[D. Gorišek] |
UDK: |
7.02(043.2) |
COBISS: |
67762179
|
Št. ogledov: |
951 |
Št. prenosov: |
52 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Artistic practice as a reflection of social rality |
Sekundarni povzetek: |
The master's thesis refers to the author's art project called "Zavetje za brezdomce - no more homeless", which arises from the analysis of the relationship between artistic practices and social reality. In the introductory chapter, we briefly present concepts such as: social reality, artistic practices of the 20th century, as well as mutual dynamic relations. According to the literature, we assumed that contemporary art practices using new technologies, connection with science, inclusion of participation, etc. reflect contemporary social reality. In the continuation of our research, we came across a number of artists who relate to the theme and interpretation of the role and meaning of participation. According to the author's art project of the master's thesis, we focused on three artistic practices of artists from Slovenia (Marko Peljhan - Makrolab, Marjetica Potrč and Ooze (Eva Pfannes and Sylvaino Hartenberg) - Of Soil and Water: King's Cross Pond Club and KUD Obrat (Polonca Lovšin, Stefan Doepner, Urška Jurman and Apolonija Šušteršič) - Onkraj gradbišča) and researched this field in more detail. We have come to the realization that the principle of self-organization is often placed alongside participation. We hypothesized that participatory and self-organizing principles are key relational factors between artistic practices and social reality. Based on the analysis of participatory art and the self-organization principle, we designed the conceptual design of our own work called "Zavetje za brezdomce - No more homeless", which is a shelter for the homeless, made of waste car objects and natural materials. |
Sekundarne ključne besede: |
master theses;artistic practice;paticipatory art;self - organizing principle;DIY/do it yourself method;Likovna umetnost;Stvarnost;Kapitalistična družba;Slovenija;1900-1999;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za likovno umetnost |
Strani: |
VIII, 61 str. |
ID: |
12752317 |