magistrsko delo

Povzetek

Magistrsko delo naslavlja tematiko izstopajočega vedenja otrok v predšolskem obdobju. Pri tem izhajamo iz teze, da izstopajoče vedenje rezultira iz socialnih interakcij, njegovo zaznavanje pa je subjektivno pogojeno. Ločimo vedenja, ki so razvojno pogojena in so kot taka značilna za posamezna razvojna obdobja, ter vedenja, ki so odklonska in jih uvrščamo v čustvene in vedenjske težave oz. motnje. V magistrskem delu smo opredelili čustveni in socialni razvoj predšolskega otroka in predstavili heterogene oblike izstopajočega vedenja. Spoznali smo, da se dejavniki, ki vplivajo na izstopajoče vedenje, najpogosteje prepletajo in ne izhajajo le iz družinskega okolja, ampak tudi iz lastnosti posameznika in socialnega okolja. V empiričnem delu smo uporabili kvalitativno metodo raziskovanja, in sicer pol strukturiran intervju. V raziskavo smo vključili štiri strokovne delavke vrtca, ki so zaposlene na delovnem mestu vzgojiteljice. Ugotovili smo, da vzgojiteljice kot izstopajoče oblike vedenja pretežno navajajo vedenja, ki so razvojno pogojena. Kot glavni dejavnik za izstopajoče vedenje označijo starše. Omenijo tudi lastnosti otroka in dejavnike okolja. Zaznavanje izstopajočega vedenja vpliva na njihove odzive. Vedenje vzgojiteljic ne sme temeljiti na njihovih osebnostnih prepričanjih in kulturnih normah. Odzivi, ki niso podprti z vedenjem o dejanskih vzrokih za izstopajoče vedenje, so neutemeljeni. Njihovi odzivi na izstopajoče vedenje naj bodo torej utemeljeni na znanju.

Ključne besede

magistrska dela;izstopajoče vedenje;predšolski otroci;odzivi vzgojiteljic;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [U. Gorjup Kokerić]
UDK: 37.011.3-051:373.2(043.2)
COBISS: 67953411 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 842
Št. prenosov: 147
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Preschool teachers' responses to disruptive behaviour of preschool children
Sekundarni povzetek: Thesis deals with disruptive behaviour of preschool children. Our research originates from the hypothesis that disruptive behaviour results from social interactions and that its perception is subjectively conditioned. We distinguish behaviours which are developmentally conditioned and are as such typical for different periods of child's development and behaviours which are disruptive and deviant and as such classified as emotional and behavioural problems or disorders. The thesis defines emotional and social development of preschool children and presents heterogeneous forms of disruptive behaviour. We discovered that factors affecting the disruptive behaviour most commonly intertwine and do not originate only from the family but also from characteristics of every individual and social environment. In the empirical part of the thesis we used qualitative research method, namely a semi-structured interview. Four professional kindergarten workers working as kindergarten teachers were included into our research. We have established that teachers mostly list developmentally conditioned behaviours as deviant forms of behaviour. As the main factor for disruptive behaviour they list parents, but also mention child's characteristics and environmental factors. Perception of disruptive behaviour influences their responses. Behaviour of teachers must not be based on their own personal beliefs and cultural norms. Responses, which are not supported by the knowledge of actual causes for disruptive behaviour, are groundless. Their responses to disruptive behaviour should therefore be knowledge-based.
Sekundarne ključne besede: master theses;disruptive behaviour;preschool children;teacherʼs response;Predšolski otroci;Otroška psihologija;Vzgojitelji predšolskih otrok;Odziv (psihologija);Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za temeljne pedagoške predmete
Strani: VI f., 115 str.
ID: 12850223