motiv potujitve in samovoljnega telesa v slovenskem modernističnem romanu
Povzetek
Radikalna subjektivnost modernizma je literarni subjekt paradoksalno odpirala drugemu, tujemu v sebi. Na ta način je moderni subjekt, vzpostavljen v razsvetljenskem humanizmu, začel izgubljati nekatere svoje določnice: (instrumentalno) racionalnost, enotnost, usrediščenost, (svobodno) voljo, smisel ... Te procese, ki jih imenujem desubjektivizacija subjekta in katerih končna posledica je transformacija v ne-subjekt, bom prikazal z motivoma potujitve in samovoljnega telesa v izbranih delih slovenskega modernističnega romana.
Ključne besede
slovenska književnost;sodobni slovenski roman;modernistični roman;moderni subjekt;motiv potujitve telesa;motiv samovoljnega telesa;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
1.08 - Objavljeni znanstveni prispevek na konferenci |
Organizacija: |
UL FF - Filozofska fakulteta |
UDK: |
821.163.6.09-31"19" |
COBISS: |
61087330
|
Št. ogledov: |
282 |
Št. prenosov: |
33 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni povzetek: |
The radical subjectivity of modernism has paradoxically led the literary subject to the other, the alien within it. In this way the modern subject, established through enlightened humanism, began to lose a number of its determinants: (instrumental) rationality, unity, centeredness, (free) will, meaning, etc. These processes, which I call the de-subjectification of the subject and the final consequence of which is transformation into a non-subject, will be illustrated with the theme of alienation and the self-willed body in the selected Slovene modernist novels. |
Sekundarne ključne besede: |
Slovene literature;contemporary Slovene novel;modernist novel;modern subject;de-subjectification of subject;motif of the alienation of the body;motif of the arbitrary body; |
Strani: |
Str. 117-120 |
ID: |
12883311 |