diplomsko delo
Maruša Fridrih (Avtor), Miran Muhič (Mentor)

Povzetek

V diplomskem delu Vpliv načrtovane vadbe ravnotežja na razvoj ravnotežja predšolskih otrok smo s pomočjo pedagoškega eksperimenta želeli ugotoviti, v kolikšni meri lahko v vrtcu načrtovana in redno izvajana vadba ravnotežja vpliva na razvoj ravnotežja pri otrocih. Diplomsko delo sestoji iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili motorični razvoj in motorične sposobnosti, pri slednjih smo podrobneje opredelili sposobnost ravnotežja, kjer smo predstavili pojavne oblike ravnotežja, razvoj ravnotežja pri otrocih in čutilo za ravnotežje. Opredelili smo tudi metode in vadbo za razvijanje ravnotežja. V empiričnem delu smo predstavili pedagoški eksperiment in rezultate naše raziskave. Pri pedagoškem eksperimentu smo za testiranje otrok uporabili deset motoričnih testov, ki domnevno merijo ravnotežje. Uporabili smo jih na začetku in koncu eksperimenta, ki smo ga izvedli v obdobju dveh mesecev, in sicer od aprila do junija 2019. Za raziskovalni vzorec smo uporabili ne slučajnostni vzorec iz konkretne populacije otrok. Ugotovili smo, da pred eksperimentom med skupinama ni statistično značilne razlike v gibalni učinkovitosti, prav tako ni statistično značilne razlike med skupinama glede na spol. Po eksperimentu je med skupinama obstajala statistično značilna razlika v gibalni učinkovitosti; pri deklicah ni statistično značilne razlike med skupinama, pri dečkih pa je razlika med skupinama statistično značilna. Ugotovili smo, da lahko v vrtcu načrtovana in redno izvajana vadba ravnotežja pomembno vpliva na razvoj ravnotežja pri otrocih.

Ključne besede

diplomska dela;predšolski otroci;ravnotežje;motorični razvoj;motorične sposobnosti;motorični testi ravnotežja;vadba za razvijanje ravnotežja;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [M. Fridrih]
UDK: 796.012.1:373.2(043.2)
COBISS: 71559427 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 995
Št. prenosov: 248
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Influence of planned balance exercise on balance development of preschool children
Sekundarni povzetek: In my diploma thesis called "Influence of planned balance exercise on balance development of preschool children" we tried to distinguish, how big of an influence can planned balance exercises have on balance development in preschool children. The thesis consists of theoretic and empiric part. Theory explains and illustrates motor development and motor skills, where we concentrate on balance itself; all its shapes and forms, balance development in children and our centre of balance - inner ear. We specified methods and balance development exercises. The empiric part introduces the pedagogical experiment and presents the outcome of our study. Pedagogical experiment consists of ten different motor balance tests that arguably measure balance in children. The tests were made at the beginning and in the end of our study, in two-month time frame (from April to June 2019). We used a non-random sample from a concrete children population. We found no statistical difference in motor abilities, nor no statistical difference according to gender, between the two groups. However, there was a significant statistical difference in motor abilities after the experiment; as the girls' groups did not show a particular statistical difference, the boys' groups did. We made a conclusion that regular and planned balance exercises does have an influence on balance development in preschool children.
Sekundarne ključne besede: theses;preschool children;balance;motor development;motor skills;motor balance tests;balance development exercises;Predšolska vzgoja;Otroci;Športna vzgoja;Razvoj otroka;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo
Strani: IX f., 63 str.
ID: 12910553