diplomsko delo
Mihaela Kukovec (Avtor), Marija Ropič (Mentor)

Povzetek

V zaključnem delu z naslovom Razvoj pripovedovanja zgodbe ob slikah v 1. razredu je bil namen preveriti, kako otroci pripovedujejo zgodbo ob slikah in kakšen je njihov razvoj pripovedovanja v določenem obdobju. V teoretičnem delu smo opredelili razvoj otrokovega govora od predšolskega obdobja. Ker ima veliki vpliv na pripovedovanje otroka poslušanje, smo opredelili tudi pomen in dejavnike poslušanja. Osrednja tema zaključnega dela je pripovedovanje zgodbe, zato opredeljuje tudi spodbujanje pripovedovanja, razvoj pripovedovanja in dejavnike, ki vplivajo na pripovedovanje. Dotaknili smo se tudi otrokovih prvih zgodb in ocenjevanje zgodb glede na kriterije koherentnosti in kohezivnosti. V empiričnem delu je bil namen ugotoviti, kakšen je napredek pripovedovanja zgodbe ob slikah v 1. razredu med prvim in drugim preverjanjem, ki je bilo izvedeno v obdobju petih mesecev. Zanimalo nas je, kako otroci pripovedujejo zgodbe ob slikah, predvsem pa nas je zanimalo, katero stopnjo koherentnosti in kohezivnosti lahko dosežejo otroci v 1. razredu. Iz dobljenih podatkov smo rezultate združili v tabele in jih interpretirali. Večina otrok je v obdobju petih mesecev pri pripovedovanju napredovala. Pri nekaterih otrocih je bil napredek zelo očiten, pri drugih majhen. Pri preverjanju je sodelovalo tudi nekaj otrok, kjer napredka med prvim in drugim preverjanjem ni bilo.

Ključne besede

diplomska dela;govor;pripovedovanje;poslušanje;koherentnost;kohezivnost;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [M. Kukovec]
UDK: 37.015.31:159.946.3:808.543(043.2)
COBISS: 86133251 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 296
Št. prenosov: 39
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: ǂThe ǂdevelopment of storytelling with pictures in the first grade
Sekundarni povzetek: The purpose of the thesis, titled The development of storytelling with pictures in the 1st grade, is to evaluate how the children construct a story and how the process of storytelling develops in a given period. The theoretical part explores the development of speech from the preschool period onwards. Being one of the key influences on storytelling, we also focus on the importance of and the factors influencing listening. The main emphasis of the thesis is storytelling; therefore, it also describes how to encourage storytelling, how storytelling develops and what the factors influencing storytelling are. The thesis touches upon the child's first stories and the assessment thereof using the criteria of coherence and cohesion. The empirical part aims to assess the development of storytelling over the period of five months. We were interested in how children tell stories with pictures, focusing on the level of coherence and cohesion they can achieve in the first grade. The data obtained was analysed and interpreted. Most children showed an improvement in storytelling over the five-month period. The level of improvement ranged from high to moderate in majority of children, however there were also some cases where no improvement was observed.
Sekundarne ključne besede: theses;speech;storytelling;listening;coherence;cohesion;Razvoj otroškega govora;Pripovedovanje zgodb;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 86 str.))
ID: 13050692