Pavel Zgaga (Avtor)

Povzetek

The article analyses the conceptualisations and gradual transformation of higher education in Slovenia from the 1980s to the early 1990s, i.e., during the period of profound social and political changes leading to the proclamation of the independent Republic of Slovenia in 1991. The broad public debate on the future of education in general was an important part of the awakening of civil society in the 1980s. In the specific field of higher education, intensive discussions led to the demand for a new and comprehensive development strategy. Given the profound transformation of higher education that took place during this period, this subject has been unjustifiably poorly researched. The article therefore tries to contribute to partially filling the gap, and at the same time to stimulating further research. Based on the study of archive material, the present analysis concludes that the most important innovation of this period can be defined as a gradual conceptual and then normative shift from a national university to a national higher education system.

Ključne besede

higher education system;history;Slovenia;transition;university;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: University of Ljubljana, Faculty of Education
UDK: 378:37.014.5(497.4)
COBISS: 68067331 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-9719
Št. ogledov: 865
Št. prenosov: 187
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Od nacionalne univerze do nacionalnega visokošolskega sistema
Sekundarni povzetek: Članek analizira konceptualizacije in postopno preobrazbo visokega šolstva v Sloveniji od osemdesetih do začetka devetdesetih let, torej v obdobju globokih družbenih in političnih sprememb, ki so leta 1991 pripeljale do razglasitve samostojne Republike Slovenije. Široka javna razprava o prihodnosti izobraževanja je bila v osemdesetih letih pomemben del prebujanja civilne družbe. Na specifičnem področju visokega šolstva so intenzivne razprave pripeljale do potrebe po novi in celoviti razvojni strategiji. Če upoštevamo, da je prišlo v tem obdobju do temeljite preobrazbe visokega šolstva, je bila ta tema do zdaj neupravičeno slabo raziskana. Članek zato skuša prispevati k delnemu zapolnjevanju vrzeli in hkrati spodbuditi nadaljnje raziskave. Na podlagi preučevanja arhivskega gradiva ta analiza ugotavlja, da je najpomembnejšo novost tega obdobja mogoče opredeliti kot postopen konceptualni in nato normativni prehod z nacionalne univerze na nacionalni visokošolski sistem.
Sekundarne ključne besede: izobraževalna politika;družbene spremembe;visoke šole;univerze;tranzicija;Slovenija;zgodovinski pregledi;higher education;visokošolsko izobraževanje;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 211-230
Letnik: ǂVol. ǂ11
Zvezek: ǂno. ǂ2
Čas izdaje: 2021
DOI: 10.26529/cepsj.1064
ID: 13156765
Priporočena dela:
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu
, beyond 2010 and over the ocean - but where to?
, where and what next?