magistrsko delo
Povzetek
Zaradi specifičnih značilnosti na področju komunikacije, razumevanja, pozornosti in sodelovanja lahko na oftalmološkem pregledu oseb z Downovim sindromom prihaja do nekaterih težav. Ob ustrezni pripravi in prilagoditvah bi lahko težave omilili, oftalmološki pregled pa bi bil bolj kakovostno izpeljan. Da bi odkrili, kako lahko posameznika na pregled pripravimo in katere prilagoditve lahko nudimo, smo uporabili mešan raziskovalni pristop. Opravili smo kvalitativno in kvantitativno analizo, celoten raziskovalni proces pa smo razdelili v tri dele: pripravljalni, izvedbeni in zaključni del. Opravili smo tri telefonske pogovore s starši oseb z Downovim sindromom, zasnovali pa smo tudi spletni vprašalnik za starše, s katerim smo poizvedovali po njihovih izkušnjah z oftalmološkim pregledom. Rezultati so pokazali, katere težave se pojavljajo, dodatne informacije o specifičnih spretnostih, ki so potrebne za učinkovito sodelovanje na pregledu, pa smo pridobili s pomočjo intervjuja strokovnjakov na področju vida v izbranem očesnem centru. Pridobljeno smo uporabili za zasnovo priprave osebe z Downovim sindromom na oftalmološki pregled, ki vsebuje različne informacije o možnih prilagoditvah, hkrati pa ponuja nekaj aktivnosti za pripravo. Izvedli smo tudi študijo primera, kjer smo osebo z Downovim sindromom, s katero smo izvedli tudi razgovor, pripravili na oftalmološki pregled in ga izpeljali.
Ključne besede
vid;oftamološki pregled;priprava;prilagoditve;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2021 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[J. Stopar] |
UDK: |
617.7:616.899.6(043.2) |
COBISS: |
71247363
|
Št. ogledov: |
208 |
Št. prenosov: |
12 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Preparing a person with Down syndrome for an ophthalmological examination |
Sekundarni povzetek: |
Due to the specific characteristics in communication, understanding, attention and cooperation, some problems may occur during the ophthalmological examination of persons with Down syndrome. With proper preparation and adjustments, we could mitigate the problems and carry out ophthalmological examinations more efficiently. To discover how we can prepare an individual for inspection and what adjustments we can offer, we have taken a mixed research approach. We carried out a qualitative and quantitative analysis and divided the entire research process into three parts: preparatory, implementation, and final. We have conducted three telephone conversations with the parents of people with Down syndrome and designed an online questionnaire for parents to inquire about their experience with an ophthalmological examination. The results showed which problems usually occur. We obtained further information on the specific skills needed to participate effectively in the ophthalmological examination with an interview of vision specialists in the selected eye care centre. The data obtained was used to design the outline of the preparation of a person with Down syndrome for an ophthalmological examination, which contains various information on possible modifications while offering some preparation activities. We also carried out a case study where we interviewed a person with Down syndrome and prepared her for the ophthalmological examination. In the end, we carried out the ophthalmological examination. |
Sekundarne ključne besede: |
Down's syndrome;Downov sindrom; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Specialna in rehabilitacijska pedagogika, Posebne razvojne in učne težave |
Strani: |
55, 37 str. |
ID: |
13166827 |