diplomsko delo
Povzetek
V predšolskem obdobju je vse pogosteje opaziti težnjo po poučevanju tujih jezikov. V tem času naj bi bil otrok dovzeten za lažje usvajanje jezika kot odrasli, k čemur poziva tudi stroka z razlago »občutljivih faz«. Ker pa je govora o predšolskem otroku, mora biti poučevanje tujega jezika zanj zanimivo in privlačno, da zbudi njegovo radovednost. K temu lahko pripomore tudi uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), če jo strokovni delavci smiselno uporabijo.
V diplomskem delu z naslovom Poučevanje angleščine v vrtcu z didaktično uporabo IKT sem s pomočjo anketnega vprašalnika raziskala, koliko vrtcev po Sloveniji izvaja poučevanje angleščine v kakršnikoli obliki, kakšna so stališča strokovnih delavcev v vrtcu glede poučevanja angleščine v zgodnjem otroštvu, kakšna so stališča strokovnih delavcev v vrtcu glede uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v vrtcu, v kolikšni meri strokovni delavci uporabljajo IKT pri poučevanju angleščine v vrtcu in katere okoliščine vplivajo na pogostost izvajanja angleških dejavnosti z uporabo IKT.
V raziskavi so bili vključeni vsi vrtci po Sloveniji (matični javni vrtci; OŠ, ki imajo vsaj eno enoto vrtca ter matični zasebni vrtci in zasebni vzgojitelji), anketni vprašalnik pa je bil namenjen vzgojiteljem, učiteljem in drugim zaposlenim, ki izvajajo poučevanje angleščine na predšolski stopnji. V raziskavi je sodelovalo 70 vrtcev. Od tega jih 54 izvaja poučevanje angleščine, večinoma v tečajni obliki. Iz pridobljenih rezultatov lahko vidimo, da ima večina sodelujočih strokovnih delavcev pozitivno stališče glede učenja angleščine v predšolskem obdobju. Zelo majhen delež je takih, ki menijo, da bi se morali otroci začeti angleščine učiti v osnovni šoli, kot razlog pa so navedli, da je najprej potrebno dobro znanje materinščine ter svobodno otroštvo brez dodatnih pritiskov z dejavnostmi. Na vprašanji, ali IKT sodi že v predšolsko obdobje in ali jo uporabljajo pri poučevanju angleščine, je največ vprašanih izbralo odgovor da, kar nakazuje na pozitivno stališče do rabe IKT v zgodnjem otroštvu. Najpogostejši razlogi, ki so jih anketirani navedli za to, so: popestritev ure, radovednost otrok, je neizogiben del, je del otrokovega življenja ter pomoč pri usvajanju jezika. Pri poučevanju angleščine sodelujoči kot največjo prednost IKT vidijo v večjem naboru idej za dejavnosti ter jo tudi najpogosteje uporabljajo za iskanje idej in načrtovanje ter poslušanje in učenje pesmic z otroki. Večina anketirancev nima težav pri uporabi didaktične IKT pri poučevanju angleščine v vrtcu, nekaj pa jih pravi, da jim za njeno uporabo primanjkuje časa.
Ključne besede
zgodnje učenje;poučevanje tujih jezikov;IKT;informacijsko-komunikacijska tehnologija;učenje z didaktično tehnologijo;otroštvo;večjezičnost;vrtec;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2021 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[A. Talić] |
UDK: |
373.2:811.111(043.2) |
COBISS: |
71253251
|
Št. ogledov: |
217 |
Št. prenosov: |
8 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
English teaching in kindergarten through the didactic use of ICT |
Sekundarni povzetek: |
Language teaching is frequently implemented in the early childhood. During this period, the child is more receptive to language acquisition than adults. The experts connect it with the explanation of »sensitive phases« in the early childhood. However, since we are talking about a preschool child, foreign language teaching should be interesting and attractive to him in order to stimulate his curiosity for language learning. Using information and communication technology (ICT) can contribute to this stimulation if it is used appropriately by teachers.
In the diploma paper entitled English Teaching in Kindergarten through the Didactic Use of ICT I researched how many kindergartens in Slovenia offer early English teaching, kindergarten teachers’ opinion on English teaching in preschool, their opinion on the use of ICT in kindergarten, how much ICT is used in English teaching in early childhood and what circumstances affect the frequency of using ICT in English activities.
The survey included all kindergartens in Slovenia (public kindergartens, primary schools with at least one kindergarten unit, private kindergartens and private educators). The questionnaire was intended for kindergarten teachers, educators and other employees who teach English at the preschool level. 70 kindergartens participated in the research. 54 of those offer early English learning, mostly in the course form. The results show that most of the participating professionals have positive attitudes towards learning English in the early childhood. A very small section of those think that children should start learning English in primary school, citing the need for good knowledge of the native language and a free childhood with no activities that would pressure the child even more. When asked whether ICT belongs in early childhood and whether it is used in English teaching, most respondents chose the answer yes. That indicates their positive attitude towards the use of ICT in early childhood. They think that ICT enriches activities, stimulates child's curiosity, is an inevitable part in learning, it is a part of child's life and helps in learning the foreign language. When teaching English to preschool children they see the biggest advantage of using ICT in a wide range of ideas for activities. They mostly use ICT to find ideas and for planning the activities. In the homeroom, they use ICT to learn and listen to songs in a foreign language. Most of the respondents have no problem using didactic ICT when teaching English to young children. Only a few of them experience lack of time to use it. |
Sekundarne ključne besede: |
pre-school education;language learning;English language;predšolska vzgoja;učenje jezika;angleščina; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Predšolska vzgoja |
Strani: |
93 str. |
ID: |
13166828 |