mit ali resničnost profitne gospodarske družbe?
Bogdan Jugovič (Avtor), Matej Makarovič (Mentor), Dejan Jelovac (Komentor)

Povzetek

Tezo, da se etično v poslu splača, smo poskusili verificirati tako, da smo najprejizpeljali definicijo moralnega podjetja,nato pa razvili metodo in kazalnike za vrednotenje moralnosti dejanj podjetij glede na družbeno okolje, v katerem delujejo. Javni izbor najboljših podjetij po spletu ekonomskih in drugih kriterijev v definiranem družbenem okolju smo nato preverili tako, da smo po razviti metodi ugotavljali stopnje njihove usklajenosti z moralnimi normami družbenega okolja. Kot gradivo za moralno presojo smo uporabiliobjave in poročila o dejanjih podjetij v medijih. Kot podlago za vrednotenje dejanj smo uporabilivečinsko sredinsko družbenopresojo in večinska stališča omoralnosti,običajna v družbenem okolju, v katerem podjetje deluje. Družbeno okolje Republike Slovenije vsebuje nekaj posebnosti, ki vplivajo na večinska stališča pri presoji moralnosti dejanj. Pri analizi javnega izbora najboljših in največjih slovenskih podjetij smo zasledili dodatno nekatere posebnosti, ki vplivajo na uspešnost poslovanja in ki so se odrazile tudi v kazalnikih moralnega vrednotenja dejanj najbolj uspešnih podjetij. Teza, da so poslovno najboljša podjetja tudi najbolj poravnana z družbeno moralo in da gre moralno zavednim podjetjem v poslu bolje kot tekmecem, ni potrjena v celoti. Tržne razmere imajo glavni vpliv na uspešnost poslovanja. Pomembneso tudi urejenost trga,prisotnost monopolnih elementovin zunanja – državna ali naddržavna – regulacija. Moralnost je tu le eden dodatnih elementov v poslovanju, a ne toliko bistven za poslovni obstoj.Pri izenačenih drugih pogojih med tekmeci na trgu pa preseganje standardov in izkazano moralno zavedno poslovanje skupaj lahko pomenita tisto prednost, ki pritrdi tezi, da se etično v poslu splača.

Ključne besede

poslovna etika;moralno podjetje;merjenje moralnih dejanj;Slovenija;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija: FUDŠ - Fakulteta za uporabne družbene študije v Novi Gorici
Založnik: [B. Jugovič]
UDK: 174:005.71:334.72(043.2)
COBISS: 1024634177 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1
Št. prenosov: 1
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: We tried to verifythe thesis that ethical in business pays by first carrying out the definition of a moral enterprise and then developed a method and indicators to evaluate the morality of acts of enterprises in terms of the social environment in which they operate. We checked the public selection of the best companies by mixed economic and other criteria within a defined social environment by means of developinga method determined by their level of compliance with moral norms of the social environment. As a matter of moral judgment we used the publications and reports on the operations of companies in the media. As a basis for evaluating the actions we used the majority of the middle social assessments and majority views on morality, common in the social environment in which the entity operates. Social Environment of the Republic of Slovenia contains some special features that affect the majority view in assessing the morality of actions. When analyzing the public selection of the best and largest Slovenian companies we identified some additional features which affect performance and are also reflected in the indicators of moral evaluation of acts of the most successful companies. The thesis that the best business enterprises are also the most aligned with social morality and that morally conscious companies thrive in the business more than their competitors is not confirmed in its entirety. The market conditions have main impact on business.Established order, presence of monopolistic elements and external – national or supranational – market regulation are important as well. Morality is only one additional element in the business, but not so much essential for business survival. If the other conditions are equal between the market competitors, overcoming moral standards and demonstrated conscious business together may indicate the advantage that confirms the proposition that ethical in business pays.
Sekundarne ključne besede: business ethics;moral enterprise;measuring moral issues;Slovenia;
Vrsta dela (COBISS): Doktorsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Fak. za upor. družb. študije v Novi Gorici
Strani: 244 str., p 1-26, p 1-17 str. pril.
ID: 13184913
Priporočena dela:
, mit ali resničnost profitne gospodarske družbe?
, teoretski disput ali tehnologija sobivanja?
, zaključno delo