mit ali resničnost profitne gospodarske družbe?
    	
    Povzetek
 
Tezo, da se etično v poslu splača, smo poskusili verificirati tako, da smo najprejizpeljali 
definicijo moralnega podjetja,nato pa razvili metodo in kazalnike za vrednotenje 
moralnosti dejanj podjetij glede na družbeno okolje, v katerem delujejo.
Javni izbor najboljših podjetij po spletu ekonomskih in drugih kriterijev v definiranem 
družbenem okolju smo nato preverili tako, da smo po razviti metodi ugotavljali stopnje 
njihove usklajenosti z moralnimi normami družbenega okolja. Kot gradivo za moralno 
presojo smo uporabiliobjave in poročila o dejanjih podjetij v medijih. Kot podlago za 
vrednotenje dejanj smo uporabilivečinsko sredinsko družbenopresojo in večinska stališča 
omoralnosti,običajna v družbenem okolju, v katerem podjetje deluje.
Družbeno okolje Republike Slovenije vsebuje nekaj posebnosti, ki vplivajo na večinska 
stališča pri presoji moralnosti dejanj. Pri analizi javnega izbora najboljših in največjih 
slovenskih podjetij smo zasledili dodatno nekatere posebnosti, ki vplivajo na uspešnost 
poslovanja in ki so se odrazile tudi v kazalnikih moralnega vrednotenja dejanj najbolj 
uspešnih podjetij. 
Teza, da so poslovno najboljša podjetja tudi najbolj poravnana z družbeno moralo in da 
gre moralno zavednim podjetjem v poslu bolje kot tekmecem, ni potrjena v celoti. Tržne 
razmere imajo glavni vpliv na uspešnost poslovanja. Pomembneso tudi urejenost 
trga,prisotnost monopolnih elementovin zunanja – državna ali naddržavna – regulacija. 
Moralnost je tu le eden dodatnih elementov v poslovanju, a ne toliko bistven za poslovni 
obstoj.Pri izenačenih drugih pogojih med tekmeci na trgu pa preseganje standardov in 
izkazano moralno zavedno poslovanje skupaj lahko pomenita tisto prednost, ki pritrdi 
tezi, da se etično v poslu splača.
    Ključne besede
 
poslovna etika;moralno podjetje;merjenje moralnih dejanj;Slovenija;
    Podatki
 
    
        
            | Jezik: |  
            Slovenski jezik | 
        
        
        
            | Leto izida: |  
            2013 | 
        
            
        
        
            | Tipologija: |  
            2.08 - Doktorska disertacija |         
        
            
        
            | Organizacija: |  
            FUDŠ - Fakulteta za uporabne družbene študije v Novi Gorici |         
        
        
            | Založnik: | 
            [B. Jugovič] | 
        
   
        
            | UDK: |  
            174:005.71:334.72(043.2) |         
        
   
        
        
            | COBISS: |  
            
                
                    1024634177
                     
                
             | 
        
        
        
  
        
            | Št. ogledov: |  
            1 | 
        
        
        
            | Št. prenosov: |  
            1 | 
        
        
        
            | Ocena: |  
            0 (0 glasov) | 
        
        
            | Metapodatki: |  
            
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
                 
             | 
        
    
    
    Ostali podatki
 
    
        
            | Sekundarni jezik: |  
            Angleški jezik | 
        
        
        
        
        
            | Sekundarni povzetek: |  
            We tried to verifythe thesis that ethical in business pays by first carrying out the 
definition of a moral enterprise and then developed a method and indicators to evaluate 
the morality of acts of enterprises in terms of the social environment in which they 
operate.
We checked the public selection of the best companies by mixed economic and other 
criteria within a defined social environment by means of developinga method determined 
by their level of compliance with moral norms of the social environment. As a matter of 
moral judgment we used the publications and reports on the operations of companies in 
the media. As a basis for evaluating the actions we used the majority of the middle social 
assessments and majority views on morality, common in the social environment in which 
the entity operates.
Social Environment of the Republic of Slovenia contains some special features that affect 
the majority view in assessing the morality of actions. When analyzing the public 
selection of the best and largest Slovenian companies we identified some additional 
features which affect performance and are also reflected in the indicators of moral 
evaluation of acts of the most successful companies.
The thesis that the best business enterprises are also the most aligned with social morality 
and that morally conscious companies thrive in the business more than their competitors 
is not confirmed in its entirety. The market conditions have main impact on 
business.Established order, presence of monopolistic elements and external – national or 
supranational – market regulation are important as well. Morality is only one additional 
element in the business, but not so much essential for business survival. If the other 
conditions are equal between the market competitors, overcoming moral standards and 
demonstrated conscious business together may indicate the advantage that confirms the 
proposition that ethical in business pays. | 
        
        
        
            | Sekundarne ključne besede: |  
            business ethics;moral enterprise;measuring moral issues;Slovenia; | 
        
        
            
        
            | Vrsta dela (COBISS): |  
            Doktorsko delo/naloga | 
        
        
        
           
        
           
        
           
        
           
        
            | Komentar na gradivo: |  
            Fak. za upor. družb. študije v Novi Gorici | 
        
        
           
        
           
        
           
        
            | Strani: |  
            244 str., p 1-26, p 1-17 str. pril. | 
        
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
           
        
          
        
          
        
          
        
         
        
         
        
        
            | ID: |  
            13184913 |