magistrsko delo
Povzetek
Magistrsko delo obravnava temo holokavsta v izbranih mladinskih delih. V prvem delu je podan teoretični okvir, ki zajema kratek pregled druge svetovne vojne, opis najbolj znanih koncentracijskih taborišč, kot so Auschwitz, Dachau in Mauthausen, opredelitev holokavsta in mladinske književnosti, značilnosti leposlovnih del za odrasle in mladinskih leposlovnih del o holokavstu ter opis literarnih vrst analiziranih del, v katerih se pojavlja tema holokavsta, s poudarkom na dnevnikih, spominih in zgodovinskih romanih. Holokavst, sistematični genocid, ki ga je med drugo svetovno vojno izvajala nacistična Nemčija s svojimi zavezniki, je navdihnil številne literarne ustvarjalce. Analiza vseh šestnajstih leposlovnih del, med katerimi prevladujejo zgodovinski romani, temelji na njihovi zunanji (število poglavij) in notranji zgradbi (zgodba, snov, teme, motivi, oznaka literarnih oseb, literarni čas in prostor, pripovedovalec, jezik, slog, ideje in sporočilo). Analizirana besedila so razvrščena glede na to, ali je avtor hkrati tudi literarni lik oziroma pripovedovalec (dnevniki, spomini) ali ni vpleten v zgodbo (zgodovinske kratke zgodbe, zgodovinske povesti, zgodovinski romani). Neposredna pričevalca holokavsta sta Anne Frank in Elie Wiesel, medtem ko ostali avtorji niso sami izkusili holokavsta, vendar z literaturo ozaveščajo bralce o njem. Obravnavana leposlovna dela pomembno prispevajo k poznavanju holokavsta in spodbujajo k poglobljenemu premisleku o človeških vrednotah in smislu vojne.
Ključne besede
magistrska dela;druga svetovna vojna;nacistična koncentracijska taborišča;holokavst;otroške žrtve;mladinska književnost;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2021 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[A. Korošec] |
UDK: |
82-93-311.6(043.2) |
COBISS: |
80036355
|
Št. ogledov: |
392 |
Št. prenosov: |
102 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Selected youth works on the holocaust |
Sekundarni povzetek: |
The Masters' thesis focuses on the Holocaust theme present in the selected youth works. The first part of the thesis provides a theoretical framework capturing a short world war two overview, a description of the most well-known concentration camps as Auschwitz, Dachau and Mauthausen, definitions of the Holocaust and youth literature, features of literary works on the Holocaust and the description of literary genres of the analysed works that carry the topic of the Holocaust, with the emphasis on journals, memoirs and historical novels. The Holocaust, a systematic genocide perpetrated by Nazi Germany and its allies during the second world war, inspired many authors. The analysis of all sixteen works, the majority of which are historical novels, is based on their form (the number of chapters) and narrative structure (plot, material, themes, motifs, ideas, features of the characters, time and setting, the narrator, language, style, ideas and message). The analysed texts are categorized according to whether the author is also a character or narrator of the work (journals, memoirs) or not involved in a story (historical short stories, tales, historical novels). Anne Frank and Elie Wiesel are direct witnesses of the Holocaust, while other authors have not experienced the Holocaust, yet they make their readers aware of it. The following works significantly contribute to the knowledge of the Holocaust and encourage deeper deliberation on human values and the point of the war. |
Sekundarne ključne besede: |
master theses;Second World War;Nazi concentration camps;the Holocaust;child victims;youth literature;Mladinska književnost;Holokavst;Svetovna vojna (1939-1945);Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za slovanske jezike in književnosti |
Strani: |
X, 84 str. |
ID: |
13229584 |