diplomsko delo
Danijela Ratkovica (Avtor), Maja Hmelak (Mentor)

Povzetek

Diplomsko delo z naslovom Pomen izkustvenega učenja za profesionalni razvoj vzgojiteljev je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo najprej opredelili, kaj sploh pomeni izkustvo in izkustveno učenje v vzgoji in izobraževanju. Predstavili smo, kako se udejstvuje pri predšolskih otrocih, v programih izobraževanja prihodnjih vzgojiteljev in pri vseh vidikih vzgojnega dela. Posebno poglavje smo namenili izkustvenim metodam in profesionalnemu razvoju vzgojiteljev, ki se kaže v osebnostnem dozorevanju in pridobivanju poklicnih znanj ter praktičnih izkušenj. Ker nas je zanimalo, kakšen pomen ima izkustveno učenje za profesionalni razvoj vzgojiteljev, smo z empiričnim delom želeli ugotoviti, na kakšne načine ga vzgojitelji pri svojem delu uresničujejo. Empirični del zajema raziskavo o izkustvenem učenju. Za potrebe raziskave smo potrebovali 100 v celoti rešenih anketnih vprašalnikov, ki so bili primerni za nadaljnjo obdelavo. Z raziskavo smo ugotovili, da se vzgojitelji najpogosteje izkustveno učijo iz lastnih izkušenj pri delu v skupini otrok, ko razvijajo njihovo samostojnost, odgovornost in samoorganiziranost, izmenjava izkušenj z zunanjimi pedagoškimi strokovnjaki je za zdaj še redko prisotna. Tudi v vrtcih so na integrirani in strnjeni praksi študentov izkustvene metode po mnenju vzgojiteljev premalo prisotne, njihovo prihodnost pa vidijo v skupnem delovnem projektu vzgojiteljev in napredovanju v smeri kritičnega in odgovornega odločanja v praksi, na področju profesionalnega razvoja.

Ključne besede

diplomska dela;izkustveno učenje;prenos teorije v prakso;profesionalni razvoj;izkustvene metode;reflektivna praksa;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [D. Ratkovica]
UDK: 373.2(043.2)
COBISS: 88610563 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 201
Št. prenosov: 40
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The importance of the experiential learning for teachers' professional development
Sekundarni povzetek: The bachelor’s thesis entitled The Importance of Experiential Learning for Teacher Professional Development consists of a theoretical and an empirical part. The theoretical part defines the meaning of experience and experiential learning in education. It is presented how experiential learning is implemented in preschool, in education programs for future educators and in all aspects of educational work. A special chapter is dedicated to experiential learning methods and teacher professional development, which is reflected in personal growth and in the acquisition of professional knowledge and practical experience. Out of interest in the importance of experiential learning for teacher professional development, the empirical part of this thesis wants to find out the ways in which educators implement it into their work. The empirical part includes research on experiential learning. For the needs of this research, 100 fully solved surveys were needed, which had to be suitable for further processing. The research reveals that educators mostly learn experientially from their own experiences of working with a group of children as they develop their independence, responsibility and self-organization, while an exchange of experiences with external pedagogical experts is still rare for now. According to educators, also in kindergartens there are insufficient experiential learning methods in the integrated and brief student internships. They see their future in a joint working project for educators and in the progress towards critical and responsible decision making in practice, in the field of professional development.
Sekundarne ključne besede: theses;Experiential learning;putting theory into practice;professional development;experiential learning methods;reflective practice;Predšolski otroci;Predšolska vzgoja;Vzgojitelji predšolskih otrok;Izkustveno učenje;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 124 str.))
ID: 13397304