(diplomsko delo)
Melita Belej (Avtor), Milica Lahe (Mentor), Majda Pajnkihar (Komentor)

Povzetek

V diplomskem delu smo predstavili vlogo medicinske sestre v fiziatrični ambulanti, učinkovito komunikacijo s pacientom, ovire, ki jih srečuje pri komuniciranju s pacientom, načine za jasno in razumljivo posredovanje informacij pacientu, podani pa so tudi predlogi za izboljšanje komunikacije. Namen raziskave, ki je bila izvedena je bil ugotoviti najpogostejše ovire, ki nastanejo pri komunikaciji med medicinsko sestro ter pacientom in kako si medicinske sestre prizadevajo za izboljšanje komunikacije. Metodologija in metode dela. Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Za zbiranje podatkov in ugotavljanje obstoječega stanja smo uporabili anketni vprašalnik namenjen zdravstvenim tehnikom zaposlenim v fiziatrični ambulanti. Anketa je bila narejena junija 2009. Pridobljene podatke smo statistično obdelali in grafično prikazali s pomočjo računalniških programov Microsoft Exel in Microsoft Word. Rezultati raziskave. Ugotovili smo, da je najpogostejša ovira pri starejših pacientih, ki pridejo v fiziatrično ambulanto ker ne slišijo dobro in so prve dni preobremenjeni z vsemi informacijami. Pacienti so neposredno premeščeni iz ene institucije v drugo, na hitro se morajo prilagoditi novemu okolju, kar zanje pomeni velik stres. Zdravstveni tehniki pa si na drugi strani prizadevajo za izboljšanje komunikacije, želijo si pridobiti nova znanja in izobraževanja iz področja komunikacije. Sklep. Učinkovita komunikacija vključuje tako informiranje pacientov kot njihovih svojcev, ključnega pomena je vključevanje svojcev v proces obravnave pacienta in spoštovanje dostojanstva pacienta. Na učinkovito komunikacijo vplivajo tudi osebnostne lastnosti in znanja medicinske sestre, iz česar pa je razvidno, da je prisotno pomanjkanje časa za več pogovora s pacientom.

Ključne besede

komunikacija;medicinske sestre;zdravstveni tehniki;pacienti;fiziatrična ambulanta;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
Založnik: [M. Belej]
UDK: 366.632:614.2
COBISS: 1544356 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 2997
Št. prenosov: 539
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The nurse's communication in physiatrical dispensary.
Sekundarni povzetek: In this diploma work, we presented the role of nurses in physiatrical clinic, effective communication with patients, barriers encountered in communication with patients, ways to give clear and comprehensible information to patient and also suggestions for improvement of communication are given. The purpose of this research was to determine the most often obstacles that arise in communications between nurse and patient and how nurses try to improve communication. Methodology and methods of work. We used descriptive method of work. For data collection and assessment of the existing situation, we used questionnaires designed for medical technicians employed in physiatrical clinic. The survey was created in June 2009. Acquired data were statistically processed and graphically displayed using computer programs Microsoft Excel and Microsoft Word. The results of the survey. We found that the most common obstacle to patients who come in physiatrical clinic is for the elderly, since the first days they are overwhelmed with all the information. Patients are directly transferred from one institution to another, must quickly be adapted to the new environment, which for them represents a major stress. Medical technicians on the other hand, strive to improve communication; they want to acquire new knowledge and education in areas of communication. Conclusion. Effective communication includes informing patients as well as their relatives, crucial significance is involvement of relatives in the process of patient treatment and respect for the dignity of the patient. The effective communication is also influenced by personal characteristics and skills of the nurse, also evident is, that lack of time for more talks with patients is present.
Sekundarne ključne besede: Keywords: communication;nurse;patient;physiatrical clinic.;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univerza v Mariboru, Fak. za zdravstvene vede
Strani: VI, 52 f., 5 f. pril.
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;safeguarding the mental and material necessities of life;socialno delo;socialna pomoč;stanovanje;zavarovalstvo;consumerism;potrošništvo;applied sciences;medicine;technology;uporabne znanosti;medicina;tehnika;medical sciences;medicina;public health and hygiene;accident prevention;javno zdravje in higiena;preprečitev nesreč;public and professional organization of health;javna in poklicna organizacija zdravstva;
ID: 13468
Priporočena dela:
, primer psihiatrične ambulante
, primerjava Slovenije in Egipta
, diplomsko delo