zaključno delo
Špela Kumer (Avtor), Maja Hmelak (Mentor)

Povzetek

Med bistvene elemente Montessori pedagogike štejemo vlogo otroka, pripravljeno okolje in didaktične pripomočke oziroma t. i. material, ki je posebej oblikovan glede na starost in razvojno stopnjo otroka. Ob otroku, ki predstavlja središče celotnega procesa, pripravljenemu okolju ter značilnemu materialu, ne smemo pozabiti tudi na vlogo odraslega oziroma vzgojitelja, ki je kljub temu, da je njegova vloga bistveno bolj v ozadju kot v javnem konceptu, še kako pomembna. V diplomskem delu smo želeli raziskati pojav le-teh v vrtcu Navihanček pri OŠ Središče ob Dravi. V teoretičnem delu smo se tako dotaknili koncepta javnega vrtca, po katerem tudi deluje zgoraj omenjeni vrtec, ter opredelili vlogo odraslega in otroka v njem. Predstavili smo tudi koncept Montessori pedagogike in njene bistvene elemente. Omenjena koncepta smo med seboj tudi primerjali. Empirični del sestoji iz raziskave, s pomočjo katere smo raziskali seznanjenost vzgojiteljev in pomočnikov vzgojitelja s konceptom Montessori pedagogike, morebitne razlike med njihovim vrtcem in vrtcem, ki deluje po konceptu Montessori pedagogike, pogostost izvajanja dejavnosti, povezanih s svobodno izbiro otroka, ter pojav bistvenih elementov Montessori pedagogike, torej morebitne podobnosti v opremi in pohištvu, materialih in pripomočkih ter vlogi otroka in vzgojitelja.

Ključne besede

diplomska dela;javni vrtec;Montessori pedagogika;pripravljeno okolje;vloga otroka;vloga odraslega.;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [Š. Kumer]
UDK: 37.091.4:373.2(497.4Središče ob Dravi)(043.2)
COBISS: 88434179 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 236
Št. prenosov: 54
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The emergence of some elements of Montessori pedagogy in the kindergarten Navihanček at the primary school Središče ob Dravi
Sekundarni povzetek: The essential elements of Montessori pedagogy include the role of the child, the prepared environment, and didactic aids or so-called material, specially designed according to the age and developmental stage of the child. Along with the child, who is the center of the whole process, the prepared environment, and the characteristic material, we must not forget the role of an adult or educator, which, although it is much more in the background than in the public concept, is very important. In the diploma work, we wanted to study their emergence in the kindergarten Navihanček at the primary school Središče ob Dravi. In the theoretical part, we touched upon the concept of public kindergarten, according to which this kindergarten also operates. We also defined the role of an adult and a child in it. Additionally, we presented the concept of Montessori pedagogy and its essential elements. We also compared these two concepts. The empirical part consists of the research that studied the familiarity of educators and assistant educators with the concept of Montessori pedagogy, possible differences between their kindergarten and Montessori kindergarten, the frequency of activities that are related to the free choice of the child, and also the emergence of essential elements of Montessori pedagogy, i. e. possible similarities in equipment and furniture, materials and accessories as well as the role of the child and the educator.
Sekundarne ključne besede: theses;public kindergarten;Montessori pedagogy;prepared environment;role of child;role of adult.;Predšolski otroci;Montessorijeva učna metoda;Središče ob Dravi (Slovenija ; občina);Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 38 str.))
ID: 13488183