magistrsko delo
Špela Kok (Avtor), Primož Jelušič (Mentor), Bojan Žlender (Komentor), Rok Varga (Komentor)

Povzetek

Voziščna konstrukcija je osnova vsake cestne infrastrukture. Zagotavljati mora prometno prepustnost, prevoznost, trajnost in varnost vseh udeležencev v prometu. Magistrsko delo obravnava teoretične osnove, življenjski cikel, ogljični odtis voziščne konstrukcije, vplive izgradnje na okolje ter optimizacijo dimenzioniranja voziščne konstrukcije glede na stroškovni vidik. Pri načrtovanju je treba poleg veljavnih zakonodaj in tehničnih specifikacij upoštevati ekonomski in okoljski vidik. Vedno pomembnejši je pristop življenjskega cikla, ki je v veliko pomoč pri načrtovanju tako cestne infrastrukture kot tudi samih voziščnih konstrukcij. Na podlagi takšnega pristopa lahko ocenimo uspešnost, ekonomsko stanje, tveganja ter izjemno pomembne vplive na okolje, ki jih povzročamo z gradnjo cestne infrastrukture. V praktičnem delu smo dimenzionirali voziščno konstrukcijo. Izvedena je bila stroškovna optimizacijo voziščne konstrukcije državne ceste. Za obravnavani cestni odsek je obravnavan tudi okoljski vidik oziroma ogljični odtis, ki ga voziščna konstrukcija odda v okolje v obdobju pridelave in vgradnje surovin.

Ključne besede

voziščna konstrukcija;tehnične specifikacije za ceste;TSC;ogljični odtis;življenjski cikel;vplivi na okolje;optimizacija;magistrske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
Založnik: [Š. Kok]
UDK: 625:656.022.83(043.2)
COBISS: 96581379 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 276
Št. prenosov: 51
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Carbon footprint of optimally designed pavement structure
Sekundarni povzetek: Road construction is the basis of all road infrastructure. Road structure must ensure traffic permeability, transportability, durability and safety of all road users. This thesis takes a closer look on foundations, life cycle, carbon footprint of road construction,the impact of construction on the environment and finally the optimization of dimensioning of road structure according to the cost aspect. In addition to the applicable legislation and technical specifications, the economic and environmental aspects must be taken into account. An increasingly important approach is the life cycle approach, which is of great help during planning of both the road infrastructure and the road structures themselves. On the basis of such an approach, we can assess the performance, economic situation, risk and the increasingly important impact on the environment caused by the construction of road infrastructure. In the practical part of the thesis, we dimensioned section of state road structure. Cost optimization of road structures was performed. For the road section in question, the environmental aspect is also considered, ie the carbon footprint that the asphalt structure emits in the environment during the period of production and installation of raw materials.
Sekundarne ključne besede: pavement structure;road tehnical specifications;carbon footprint;life cycle;enviromental impacts;optimization;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo, Gradbeništvo
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF ([XV], 77 f.))
ID: 13648303