magistrsko delo
Lucija Mirkac (Avtor), Aleksander Bjelčevič (Mentor), Vid Snoj (Mentor)

Povzetek

Magistrska naloga se ukvarja s primerjavo slovenske katoliške lirike iz okvirno druge polovice 19. stoletja in slovenske katoliške lirike izbranih avtorjev iz prve polovice 20. stoletja. Oba vzorca interpretira skozi prizmo upesnjevanja Neizrekljivega in s tem povezanih elementov. Poudarek je zlasti na specifičnih simbolih in metaforah, ki kažejo na Neizrekljivo, na specifikah na področju interpunkcije, predvsem pa na odkrivanju katafatičnih in apofatičnih elementov, prek katerih se odstira oziroma zastira podoba Boga. Osrednje vprašanje je, na kakšen način se z upesnjevanjem Neizrekljivega spopadajo izbrani avtorji iz obeh obdobij in iz tega razloga analizi sledi še primerjava obeh vzorcev na vseh naštetih ravneh.

Ključne besede

literatura in religija;slovenska književnost;slovenska katoliška lirika;neizrekljivo;metafore;simboli;apofaza;katafaza;podoba Boga;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [L. Mirkac]
UDK: 821.163.6.09-1:27-29
COBISS: 98565379 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 184
Št. prenosov: 59
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The Poetization of the Ineffable in the Slovene Catholic Lyric of the Second Half of the 19th Century and the First Half of the 20th Century
Sekundarni povzetek: This master's thesis compares Slovenian Catholic lyric of the second half of the 19th century and Slovenian Catholic lyric by selected authors of the first half of the 20th century. It interpretates both through the prism of the poetization of the Ineffable and related elements. The emphasis lies especially on specific symbols and metaphors that point to the Ineffable, on specifics in the field of punctuation, and above all on discovering the cataphatic and apophatic elements, through which the image of God is either revealed or obscured. The central question is in what way the selected authors of both periods deal with the poetization of the Ineffable, and for this reason the analysis is followed by a comparison of both samples on said levels.
Sekundarne ključne besede: literature and religion;Slovenian literature;Slovenian Catholic poetry;the ineffable;metaphors;symbols;apophasis;kataphasis;the image of God;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 1011044
Konec prepovedi (OpenAIRE): 1970-01-01
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Filozofska fak., Oddelek za slovenistiko, Oddelek za primerjalno književnost in literarno teorijo
Strani: 400 str.
ID: 14603062