vpogled v odnos med šolskim sistemom in socialno strukturo
Sergej Flere (Avtor), Miran Lavrič (Avtor)

Povzetek

Avtorja v daljšem časovnem obdobju raziskujeta razmerje med družbenimi neenakostmi in šolanjem na terciarni ravni v Sloveniji. Pri tem upoštevata tudi vplive šolskih reform in politike v času več desetletij. Ugotovita, da se vpliv družbenih neenakosti na možnosti vstopanja v vrste študentov v zadnjem času zmanjšuje, in sicer predvsem kot posledica ekspanzije števila šolajočih se na terciarni ravni. Šolska in socialna politika in celo financiranje imajo pri tem le majhno vlogo. Kaže, da se, kljub izmerjenemu občutnemu zmanjševanju, družbene neenakosti pri šolanju še vedno izražajo in skozenj reproducirajo. Do izraza pa najverjetne je prihajajo tudi nove oblike socialnih neenakosti, s katerimi si privilegirani sloji zagotavljajo lastno reprodukcijo.

Ključne besede

vzgoja in izobraževanje;družbena slojevitost;družbene neenakosti;visokošolski študij;šolanje;družbeni položaj;šolski dosežki;izobraževalni sistemi;kulturna reprodukcija;ne zaključna dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
UDK: 316.34(497.4):37
COBISS: 14304520 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0040-3598
Matična publikacija: Teorija in praksa
Št. ogledov: 1068
Št. prenosov: 118
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Social inequality and tertiary education in Slovenia
Sekundarni povzetek: The authors study the relationship between social inequalities (stratification, gender, regional and other disparities) and schooling, as well as academic achievement during a long-term period in Slovenia. The issue is indicated most clearly at the tertiary education level. They consider school reforms during a lengthier period of time. They find that social disparities diminish primarily owing to scholastic expansion. School and welfare policy, even financing has little significance. There are clear indications that social disparities at school still reproduce themselves in spite of their diminishing by standard measures. New forms of social disparities by which the privileged ascertain their reproduction, come about.
Sekundarne ključne besede: education;social inequalities;high schools;schooling;social stratification;academic achievements;educational systems;cultural reproduction;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 730-744
Letnik: ǂLetn. ǂ42
Zvezek: ǂšt. ǂ4/6
Čas izdaje: jul./dec. 2005
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;sociology;sociologija;social structure;society as a social system;družbena struktura;družba kot družbeni sistem;globalne družbe;social stratification;social differentiation;družbena slojevitost;družbena diferenciacija;social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;
ID: 1467025
Priporočena dela:
, vpogled v odnos med šolskim sistemom in socialno strukturo
, ni podatka o podnaslovu
, diplomsko delo
, diplomsko delo